וול סטריט צנחה בחדות לקראת הסגירה; "מדד הפחד" זינק ב-12%

המסחר בבורסות וול סטריט ננעל היום בירידות משמעותיות על רקע נתוני מאקרו מעורבים והירידה בבורסות אירופה. אתמול ננעלו בורסות ארה"ב בעליות למרות הדאגה בשווקים מכך שהבנק הפדרלי יודיע על הפסקת תוכנית ההרחבה הכמותית.

מדד הדאו ג'ונס איבד 1.3% מערכו, אולם בסיכום חודשי עלה ב-1.9%. מדד הנאסד"ק רשם ירידה של 1% אך סיכם עלייה של 3.8% במהלך חודש מאי. מדד ה-S&P 500 נסוג ב-1.4%, אולם רשם את חמשת החודשים הראשונים של השנה הטובים ביותר מאז 1997, במהלכם עלה ב-14.34%. בחודש מאי לבדו עלה ה-S&P 500 ב-2%. "מדד הפחד" (VIX), האומד את התנודתיות הצפויה במדד S&P 500, צנח ב-11%.

גם באירופה ננעל הערב המסחר במגמה שלילית: בורסת לונדון נחלשה ב-1.1%, בורסת פאריס איבדה 1.2% מערכה ובורסת פרנקפורט רשמה ירידה של 0.5%. באסיה ננעל היום המסחר במגמה מעורבת: טוקיו זינקה ב-1.4% על רקע התחזקות הדולר מול הין, הונג קונג ירדה ב-0.4% ובורסת שנחאי נחלשה ב-0.7%.

צילום: רויטרס

משרד המסחר האמריקאי פרסם היום את נתוני ההוצאה הפרטית בארה"ב בחודש אפריל אשר ירדו בשיעור של 0.2% – זאת לעומת צפי לירידה של 0.1% ולעומת עלייה של 0.1% בחודש מרץ. נתוני ההכנסה הפרטית ירדו בפחות מ-0.1%, לעומת עלייה של 0.3% במרץ ולעומת צפי לעלייה של 0.2%. במשרד המסחר תלו את הירידה בקיפאון בשכר במשק האמריקאי.

מדד מנהלי הרכש (PMI) בשיקגו דווקא עלה בחודש מאי לרמה של 58.7 נקודות, לעומת רמה של 49 נקודות בחודש אפריל. זאת לעומת צפי לעלייה לרמה של של 49.9 נקודות בלבד. 

עוד פורסם היום מדד סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש מאי, אשר עמד על 84.5 נקודות, שיא של 6 שנים, לעומת צפי האנליסטים לרמה של 83.7 נקודות. באפריל עמדו הנתונים על 76.4 נקודות.

בהודעה שפרסמה הלילה מלאנוקס לבורסה בישראל נאמר כי המניות ימחקו מהמסחר באחד העם בתוך שלושה חודשים. לדברי מנכ"ל החברה, איל ולדמן, "בעוד הרישום שלנו בבורסה בתל אביב סיפק עבור חלק מהמשקיעים של מלאנוקס זירה למסחר במניה, אנו מאמינים כי ריכוז המסחר בנאסד"ק משרת בצורה הטובה ביותר את החברה". מניית מלאנוקס נסוגה הערב ב-7.3%.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן