וושינגטון: מתגבש הסכם לסיום ההשבתה והעלאת תקרת החוב

האם היום ייחתם סוף סוף הסכם שימנע את כניסתה של ארה"ב למצב של חדלות פירעון, יומיים בלבד לפני המועד האפשרי האחרון?

מנהיג הרוב בסנאט, הארי רייד המנהל זה מספר ימים משא ומתן עם עמיתו הרפובליקני מיץ' מקונל, אמר אתמול, בסיום יום הדיונים כי "נעשתה התקדמות עצומה" וכי "הם מקווים שעם מעט מזל, מחר (היום) יהיה יום בהיר". דבריו מעידים על כך שיתכן וכבר היום ייחתם ההסכם המיוחל שיבשר את סיום ההשבתה הפדרלית, אישור התקציב והעלאת תקרת החוב האמריקאית.

גם מקונל הרפובליקני נראה מחייך לאחר יום הדיונים והצהיר כי "עבר עלינו יום מוצלח". לפי ההסכם, צפויים לאשר הנבחרים בוושינגטון את העלאת תקרת החוב לרמה שתספיק להתנהלות תקינה לפחות עד לחודש פברואר 2014 ופעילות הממשל תמומן עד אמצע חודש ינואר בשנה הבאה. בפרק זמן זה ימשיכו להתנהל דיונים על אישור תקציב קבע.

הארי רייד. הצהרות אופטימיות | צילום: רויטרס

נראה כי ההסכם המתגבש אינו כולל שינויים מהותיים בתוכנית הבריאות של אובמה, מה שעשוי להוות מכשול לאישורה בבית הנבחרים, שם צפויים להתנגד לה חברי פלג מסיבת התה הרפובליקנים.

דמות המפתח בהקשר זה הוא יושב ראש בית הנבחרים, ג'ון ביינר, שעד כה נמנע מהבאת כל הסכם לאישור בית הנבחרים. הציבור האמריקני, מאשים ברובו את הרפובליקנים במשבר הנוכחי, כך עולה מסקר של הוושינגטון פוסט ורשת ABC, המצביע על כך ש-74% מהאמריקאים אינם מרוצים מתפקודם של המחוקקים הרפובליקנים בקונגרס. נראה כי הפעם הלחץ הציבורי, כמו גם הלחצים המגיעים מכיוון וול סטריט, ידחפו את ביינר להעלות את הצעת הפשרה להצבעה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן