חבל הצלה נוסף? אלשטיין צפוי להשקיע 75 מיליון דולר בגנדן

חבל הצלה נוסף לחברת אי.די.בי: מסעו של בעל השליטה נוחי דנקנר לארגנטינה התגלה כמוצלח, לאחר שאיש העסקים אדוארדו אלשטיין, שהשקיע בחברה 25 מיליון דולר בחודש ספטמבר, הסכים לממש את האופציה שהייתה לו ולהשקיע 75 מיליון דולר נוספים בגנדן אחזקות, החברה הפרטית השולטת באי.די.בי. ההשקעה עשויה לאפשר לאי.די.בי להגיע לפתרון מול מחזיקי אג"ח ד', ולשלם את חובה שלא מתוך כספי החברה, מה שעלול היה להיחשב כהעדפת נושים.

אתמול בערב נרשמה התפתחות משמעותית בין אי.די.בי לבין נציגות האג"ח של החברה. הנציגות הצביעה והחליטה ברוב קולות לדחות את ההסכם אליו הגיעו באי כוח משני הצדדים – עורכי הדין רלי לשם מצד הנציגות ורם כספי מצד החברה. הבשורה הדרמטית שעולה מההצבעה היא כי אם המלצת הנציגות למחזיקים תתקבל, תבקש הנציגות מבית המשפט להוציא צו למניעת התשלום וכפייה על אי.די.בי להגיע להסדר, או לפעול לפירוק החברה.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

על פי ההבנות, אמור נוחי דנקנר להעביר למחזיקי האג"ח 120 מיליון שקל מהזרמת 75 מיליון הדולר של אדוארדו אלשטיין (אם העסקה אכן תצא לפועל) ובכך לקבל ארכה של שלושה חודשים בתשלום 65 מיליון שקל למחזיקי האג"ח סדרה ד'. אך מחזיקי האג"ח דחו כאמור את ההסכמות שהגיע אליהם מייצג כוחם וסבורים כי הסכום צריך לעמוד על 200 מיליון שקל. בחברה הביעו פליאה על כך "שהנציגות ממניעים בלתי מובנים, מתנגדת למתווה שעליו סוכם בהתדיינות עם עורכי הדין שלה עצמה".

נשיאת ארגנטינה כריסטינה קירשנר, אלשטיין ודנקנר | צילום: יח"צ

ההחלטה על ההשקעה של אלשטיין מגיעה בזמן לא פשוט עבור אי.די.בי, ושבוע אחד בלבד לאחר שהיו"ר נוחי דנקנר נחקר במשרדי רשות ני"ע ערך בחשד לתרמית בניירות ערך במהלך הנפקת המניות של החברה בפברואר 2012. על בעל השליטה הוטל צו עיכוב יציאה מהארץ, אולם לאחר שהפקיד 5 מיליון שקל, אושרה לו היציאה.

במקביל, פרסמה אי.די.בי את דוחותיה, מהם עולה כי החברה צמצמה את הפסדיה ברבעון השלישי מ-1.7 מיליארד שקל ל-20 מיליון שקל, בעיקר הודות למכירת כלל תעשיות, אך בדומה לרבעון הקודם, הוסיפו רואי החשבון של החברה הערת "עסק חי" לדוחות, בהם הם מביעים ספק בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי. עם זאת החברה הדגישה כי היא "בעלת יכולת להמשיך ולפעול במהלך עסקיה ובמסגרת זו לפרוע את התחייבויותיה".

בחודש ספטמבר הודיעה אי.די.בי לבורסה על כך שאלשטיין ישקיע 25 מיליון שקל בגנדן תמורת 10% מן החברה. ההשקעה אפשרה בזמנו לאי.די.בי לשלם 35 מיליון שקל למחזיקי אג"ח ב'.

על פי הודעת אי.די בי לבורסה בספטמבר, לאלשטיין ניתנה אופציה נוספת להזרים 75 מיליון דולר נוספים לחברה תמורת שליטה ב-31% מהחברה. בהודעה אף נאמר: "תהיינה החלטות מהותיות בגנדן כפופות להסכמה בין נוחי דנקנר לבין אדוארדו אלשטיין, ולאדוארדו אלשטיין תהיה אף זכות להמליץ על זהותו של דירקטור אחד מבין חברי הדירקטוריון של החברה". כעת, כאמור, החליט איש העסקים הארגנטיני לממש את האופציה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן