חזית נוספת: מחזיק פרטי הגיש בקשת פירוק עבור אי.די.בי אחזקות

דנקנר ממשיך להסתבך: בקשת פירוק הוגשה היום נגד אי.די.בי אחזקות שבשליטת נוחי דנקנר, על ידי עו"ד יורי נחושתן המחזיק ב-49 אלף (ערך נקוב) באג"ח מסדרה ד' של אי.די.בי אחזקות.

בקשת הפירוק מגיעה לאחר שביום ראשון האחרון נציגות ונאמני סדרות האג"ח של אי.די.בי פתוח הגישו לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה להבראת החברה. הנציגות והנאמנים, המייצגים את בעלי האג"ח, שכלפיהם חוב מצטבר של כ-3.8 מיליארד שקל, גורסים כי החברה חדלת פרעון, וכי על מנת למנוע הידרדרות נוספת במצבם של נושי החברה, מתבקש בית המשפט לאשר תוכנית הבראה כוללת לשיקום החברה. 

"למרות הגשת הבקשה של נציגות מחזיקי איגרות החוב של אי.די.בי פתוח להבראת החברה, שהשלכותיה לאי.די.בי הן מפליגות בחומרתן, הנהלת החברה וגם חברי הנציגות של מחזיקי איגרות החוב עומדים בסירובם מלנסות לבצע מהלך של הסדר חוב כולל, גם את אי.די.בי פתוח שיהיה כרוך בחילופי בעלי השליטה בקונצרן אי.די.בי".

צילום: תומריקו

למעשה, טוען נחושתן, כי תוכנית ההבראה שהגישה פתוח לבית המשפט בעלת השפעות מהותיות על מחזיקי אגרות החוב של אי.די.בי אחזקות שכן פתוח היא הכנס היחידי של החברה העומדת בראש הפרמידה הציבורית.  נחושתן דורש בפנייתו להגיע להסדר מימוש מיטבי יחד עם מחזיקי החוב של החברה הבת – אי.די.בי פתוח – הסדר שידאג לכלל הנושים של החברה ולא רק לחלק אחד בה.

בפנייתו דורש נחושתן כי בדיון הצפוי להתקיים ביום ראשון בבוקר בבית המשפט באשר לבקשת מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח, ימונה גורם מקצועי שידאג גם לאינטרס של המחזיקי החוב של אחזקות. נחושן מציע את רו"ח חן ברדיצ'ב לתפקיד שכן "הוא גורם מקצועי ואובייקטיבי שאינו נגוע בניגוד עניינים". ברדיצ'ב הביע את הסכמתו.

"מצבה החמור של החברה לא השתנה לפחות מאז חודש אוגוסט 2012, עת נכללה בדו"חותיה הערת 'עסק חי' בפעם הראשונה. מאז חלפו שמונה חודשים תמימים שבמהלכם לא הציעה החברה שום הצעת הסדר מחייבת לנושיה שבגדרה יש מתווה ברור ובר קיימא לפרעון חובותיה העצומים, המסתכמים ב-2 מיליארד שקל", כותב נחושתן.

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן