ירוק עולה: הצצה לאפשרויות שמציעה תעשיית הקנאביס לנשים

ג'זמין האפ חושבת כי הגיע הזמן שנשים ינהלו תעשייה. זו שיש לה בראש היא במקרה גם אחת התעשיות שצומחות בצורה הכי מהירה בארה"ב – תעשיית הקנאביס.

האפ והשותפה שלה, ג'יין ווסט, מנהלות את Woman Grow, רשת עבור נשים אשר נמצאות או רוצות להיות בתעשיית המריחואנה. ההזדמנות היא עצומה. מריחואנה היא חוקית כעת, ברמות שונות, בחצי ממדינות ארה"ב. המכירות החוקיות הסתכמו ב-2.7 מיליארד דולר בשנה שעברה, הרבה מעל לסכום של 1.5 מיליארד דולר ב-2013, והן צפויות לקפוץ ל-10.8 מיליארד דולר ב-2019, לפי ArcView Group, חברת מחקר והשקעה שמכסה את התעשייה. "היו לנו מחסומים מלאכותיים עד לנקודה זו, וכאשר הם הולכים ונעלמים, מיליונים של דולרים יזרמו בתעשייה", אומרת האפ.

לנשים יש גם את ההזדמנות לעצב את תעשיית הקנאביס, מאחר ואין לה תקרת זכוכית שהן צריכות לשבור. Woman Grow מציעה להם כמה שירותים, כולל פיתוח רשת קשרים עסקיים וחברתיים, אירועים חברתיים, ייעוץ וסדרת הרצאות בווידאו. הארגון התרחב ל-25 סניפים ברחבי ארה"ב מאז שהושק באוגוסט 2014.

העלאת מודעות להזדמנויות השונות, היא חלק מהמטרה של Woman Grow. בעוד שיש כמה משוכות מבחינת רגולציה, כדי להתחיל עסק חדש, יש המון דרכים אחרות להיכנס לתעשייה שלא כוללות עיבוד או התעסקות פיזית עם הצמחים: עסקים שמתמקדים בשיווק, ייעוץ חוקי, עיצוב המוצר ואריזתו, קמעונאות ועוד.

האפ מסבירה כי מיתוג הוא קריטי עבור חברות צעירות אלו. "ככל שמותגים במדינה מתחילים להיכנס לתוך התעשייה, חברות קטנות יצטרכו להגדיר לעצמן נישה מאוד ברורה, ולהראות תוצאות כדי לשמור על תחרות", היא אומרת.

נשים יכולות להוביל את תעשיית הקנאביס ולהתאים אותה לצרכנים, שרובם יהיו כנראה נשים | צילום: thinkstock

ישנם גם נושאים שייחודיים לתעשייה. האפ אומרת, שאם לא לוקחים בחשבון את המעמד החוקי של קנבי במדינה, בעלי עסקים צריכים להיות מודעים לכך שמרכזי הגנה מקומיים לילדים אולי יפעלו אן קנאביס ייכנס לתוך בתים עם ילדים. "אם מוצאים קנאביס בבית שלכם, ייקחו ממכם את הילדים, אפילו אם הוא נעול במגירה", היא אומרת. משוכה נוספת היא מימון. בנקים לא נותנים הלוואות לעסקים כאלו, לכן קשה מאוד למצוא מימון לעסקים שנמצאים בשלבים הראשונים. רוב הנשים שמתחילות עסק בתעשיית הקאנביס, מקבלות עזרה כספית ממשפחה וחברים.

האפ היא חלוצה בכמה סטארט-אפים בתחום הקמעונאות, המסחר האלקטרוני והמדיה, וכאשר החליטה על הצעד הבא בקריירה שלה, היא ערכה רשימה שכללה מעל ל-40 אפשרויות. תעשיית הקנאביס שגדלה במהירות הייתה בין האפשרויות שבראש הרשימה, והאהדה שלה למוצר הפכה אותה למנצחת. היא בת להיפים ושמה הייחודי נלקח מהקריירה של אביה: נגן ג'אז (ג'זמן באנגלית). משפחתה וחבריה עישנו מריחואנה בפתיחות בבית. "לא הייתי צריכה להחביא את זה מההורים שלי, ואני רואה את המריחואנה כאלטרנטיבה מעולה ובטוחה לאלכוהול", אומרת האפ.

היא בילתה כמה חודשים טובים בדרכים, כדי לחקור את התעשייה. וועידת הקנאביס הראשונה אליה הגיעה, שכנעה אותה שהיא עלתה על משהו. "המוצרים היו בלגן אחד גדול, האנשים היו מבולגנים, והייתה שם רק אישה אחת", היא נזכרת. "היה ברור שהם צריכים כמה נשים בתחום".

למרות שהתמונה שעולה בראש כשחושבים על לקוח טיפוסי, תהיה בוודאי גבר לבן צעיר, האם מצפה מנשים להפוך לרוב הלקוחות עם הזמן. סיבה אחת היא רפואית. יש שאומרים כי קנאביס משכך כאבים ודיכאון, אשר מאובחן יותר אצל נשים. נשים נוטות גם להיות אלו שמחליטות בנושאים רפואיים ורוכשות מוצרי בריאות עבור משפחותיהן, רוכשות יותר אלכוהול ברוב הקטגוריות מאשר גברים, כמו גן קונות יותר שירותי בריאות ונפש.

כל אלו יכולים להוות גם אימפקט הפוך – לדחוף נשים להוביל את העסקים. "כאשר נשים מובילות חברות הן יוצרות מוצרים שנשים רוצות לקנות בסביבת קנייה שמעצבת מלכתחילה עם התאמה לנשים", אומרת האפ. קשה למצוא מוצרים מקומיים או אכילים שפונים לנשים, בבתי מרקחת שנמצאים בבעלות גברים.

בהשוואה לנשים יזמיות שהיא מכירה בתעשיות אחרות, האפ אומרת כי בתעשייתה קנאביס נמצאות נשים עם סבלנות גבוהה יותר לסיכונים אפשריים. "חלק נמצאות בעסק כבר שנים, אפילו עשורים, ויש נשים רבות אחרות חזקות ונועזות", היא אומרת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן