לא דובים ולא גומי: על המיליארדר שהמציא את דובוני הגומי ומת השבוע

האנס ריהגל, המיליארדר שעמד מאחורי יצרנית הממתקים הגרמנית האריבו, שהביאה לעולם את דובוני הגומי המוכרים והאהובים, מת אתמול לאחר שלקה בלו.

ריהגל, שנפטר בגיל 90, הוביל במשך 70 שנה את מפעל הממתקים האריבו שהקים אביו ב-1920, והפך אותו מחברה קטנה הנאבקת במחסור בחומרי גלם בגרמניה של אחרי המלחמה, למותג ממתקים בין לאומי מוכר המייצא ליותר מ-100 מדינות. האריבו הפכה למעשה למודל מאפיין של ה-Mittelstand, חברות קטנות ובינוניות שמהוות את בסיס הכלכלה הגרמנית.

שר החוץ הגרמני, גידו ווסטרפלה אמר כי ריהגל הפך את האריבו למותג כל כך נפוץ, עד כי לכל מקום אליו הגיע, הקדימו אותו דובוני הגומי המפורסמים שמייצרת החברה.

דובוני גומי של האריבו | צילום: רויטרס

דובוני הגומי הצבעוניים בטעמי פירות, נקראו במקור דובונים מרקדים בהשראת הדובים החומים שהיו מככבים בעבר בקרקסים וירידים. מבטם העז של הדובונים הוחלף בחיוך מזמין כחלק ממהפך עיצובי ב-2007.

מפעל הממתקים הממוקם בבון, מעסיק כ-6,000 עובדים ב-15 אתרים ברחבי העולם. לפי דירוג פורבס, ריהגל מחזיק מהון של 2.9 מיליארד דולר והוא מוקם במקום ה-32 ברשימת עשירי גרמניה ובמקום ה-490 בעולם. "אני עובד כי זה עושה אותי מאושר ואין לי שום סיבה למנוע את זה מעצמי", אמר ריהגל בראיון ב-2010.

ריהגל הביא לגרמניה את הסלוגן המפורסם ביותר שהבטיח להפוך ילדים ומבוגרים לשמחים. שקיות עם הממתקים שלו נמצאות בכל מקום: רופאים שומרים אותם במרפאותיהם כדי להרגיע ילדים מפוחדים ובבתי מלון מניחים אותם על הכריות כדי לפנק את האורחים.
"תודה על שהפכת את חיינו למתוקים יותר" סיכם מעריץ בפוסט שהעלה לעמוד הפייסבוק של החברה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן