ללמוד לשתוק: 10 דברים שאסור לומר בראיון עבודה

אנשים המחפשים עבודה הם פגיעים, והם לא תמיד מבינים זאת. הם עשויים לחפש תמיכה במקומות הלא נכונים – כולל אצל מי שמראיינים אותם ומייצגים את המעסיק העתידי שלהם. בימי כמגייסת, תמיד הופתעתי מהקלות והמהירות בה מועמדים הכניסו אותי ל"כספת" שלהם. הם סיפרו הרבה על עצמם גם כשלא נשאלו על כך, וחלקו מידע שפגע ביכולת המשא ומתן שלהם מול החברה, כמו כמה הם נואשים לעבודה, או גמישים מאוד בדרישות השכר שלהם.

המגייסים לא עובדים בשבילכם, אלא עבור המעסיק. לכן, יש דברים שאסור לכם לספר להם! הנה עשרה דברים שלעולם אל תספרו למי שמגייס אתכם, לא משנה כמה הוא ידידותי אליכם.

1. לעולם אל תאמרו שאין לכם הצעות עבודה נוספות. אם ישאלו אתכם עם אילו חברות אתם עומדים בקשר, פשוט ענו: "מטבע הדברים אני לא רוצה לחשוף את המידע הזה – בדיוק כמו שלא תדברו איתי על המועמדים האחרים שמתראיינים למשרה הזו".

2. לעולם אל תדברו על מצבכם הפיננסי. זה לא עניינו של המגייס. אם אתם יודעים את דרישות השכר שלכם ומאמינים שהן הגיוניות, זהו כל המידע הפיננסי שאתם נדרשים לחלוק.

3. לעולם אל תאמרו שאתם ממש רוצים את המשרה, או שהמשרה עונה על כל הדרישות שלכם. כיצד שיתוף המידע הזה עוזר לכם? הוא לא – אך הוא יכול לפגוע בכם כשהמעסיק ירצה להציע לכם משרה.

4. אל תציינו בפני המראיין אם יש לכם כתם בקורות החיים, כמו עזיבת מקום עבודה בנסיבות לא טובות. ספרו לחברכם הטוב ביותר כל מה שתרצו, אבל אל תאמינו שהמראיין הוא החבר הטוב ביותר החדש שלכם. למראיין יש אינטרס כספי בגיוס שלכם. זוהי נקודת מפתח שיש לזכור.

למדו לשמור דברים לעצמכם | צילום: fotolia

5. אל תספרו שאתם נואשים לעזוב את מקום העבודה הנוכחי שלכם, או שאתם נואשים לחזור לעבוד (במידה ואתם לא עובדים).

6. אם אתם מקבלים הצעה מחברה אחרת ואתם רוצים שישוו את התנאים שהוצעו לכם, אל תהססו לציין את דרישותיכם. אל תמכרו את עצמכם בזול. אל תאמרו משפט כמו, "גם אם תתקרבו לתנאים שהוצעו לי, זה יספיק".

7. לעולם אל תציינו את הסכום התחתון שתהיו מוכנים לקבל, כי אז תצפו לקבל הצעה שתתאם את הסכום הזה בדיוק. ציינו את דרישות השכר שלכם – זה מה שמגיע לכם לקבל!

8. לעולם אל תספרו על תכניותיכם לטווח ארוך שייתכן וירמזו שתעבדו זמן קצר יותר ממה שדורשים בחברה (קחו בחשבון שלא יהססו לפטר אתכם מיד אם הנסיבות ידרשו זאת). אם אתם מתכננים לעבוד במשך שנתיים ואז להתפטר כדי לצאת ללימודים, או לטייל בעולם – שמרו זאת לעצמכם. לתכניות האלו אין שום קשר לחיפוש העבודה שלכם.

9. אם החלטתם להמשיך בהליך המיון למשרה, שמרו את המחשבות על האישיות ו/או היכולות של המראיינים לעצמכם.

10. לעולם אל תאמרו שתהיו זמינים למעסיק 24/7 לענות על שאלות, לחלוק עצות, או שפשוט תתחילו לעבוד בחינם לפני שתקבלו הצעה להתחיל לעבוד. ראיון עם המנהל העתידי הישיר שלכם ועם המנהל שלו הם סבירים בהחלט. אם תתבקשו להיפגש עם מנהלים/עובדים נוספים וזה בסדר מבחינתכם – נהדר. ייתכן והמגייסים ילחצו עליכם לקבוע פגישות נוספות, שיחות טלפון, או לספק עבודות לדוגמה – אל תסכימו!

הזמן שהמעסיק אוהב אתכם הכי הרבה הוא לפני שהוא מציע לכם עבודה. אם אתם לא מרגישים את האהבה הזו, אל תהססו לקום וללכת. העבודה לא תהיה טובה יותר מתהליך הריאיון שלכם – אך אם תתעלמו מהסימנים, היא בקלות יכולה להיות גרועה יותר.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן