לפיד בישיבת יש עתיד: "האוצר הוא כלי בשביל לסגור פערים חברתיים"

"התפקיד שלנו הוא ליצור חברה הוגנת, שמטפלת בחלשים ונותנת הזדמנות לכל ילד להצליח ולפצח את המדדים הסטטיסטיים. הקדמנו בשביל זה צוות שרים שיגדיר משימות ברורות. האוצר הוא כלי בשביל לסגור פערים חברתיים" – כך אמר היום יו"ר מפלגת "יש עתיד", יאיר לפיד, בישיבת המפלגה היום, התייחסו להצעת הנגד של המפלגה לחוק המשילות של ישראל ביתינו אשר אושר בקריאה טרומית לפני כחודש.

לפי הצעת החוק של "יש עתיד", אשר הוגשה היום על ידי ח"כ ד"ר רונן הופמן, לא יידרש רוב של 61 ח"כים כתנאי להגשת הצעת אי אמון, כפי שהציעה ישראל ביתינו. עוד קובעת הצעת החוק כי מספר השרים לא יעלה על 18, מספר סגני השרים לא יעלה על 4 ואחוז החסימה יעלה ל-4%.

"הגשנו היום את הצעת החוק לשינוי שיטת הממשל בישראל", המשיך לפיד, "אשר מנסה למצוא איזון בריא יותר בין יכולת האופוזיציה לקיים תהליכים של ביקורת לבין הצורך ברציפות שלטונית".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

צילום: מרק ישראל סלם

הדברים באו כאמור כתגובה של לפיד ויש עתיד להצעת החוק של ח"כ דוד רותם (ישראל ביתינו). מטרת הצעת חוק היסוד שהגיש ח"כ רותם היתה לאפשר לממשלה למשול ביתר יעילות, ולהפחית תמריצים לפיצולי יתר ולפילוגים במערכת הפוליטית "שלעיתים פוגעים בציבור ששלח את נציגיו לכנסת", כלשון ההצעה.   

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן