לפיד, בנט ומופז הקימו גוש חוסם. ידרשו: החוץ ללפיד, האוצר לבנט

דרמה ומהפך פוליטי במשא ומתן להרכבת הממשלה. אחרי יממה של נתק והחלפת מהלומות בין הליכוד-ביתנו ליש עתיד, מבהיר אמש (ד') בכיר במפלגתו של יאיר לפיד, בהודעה שנשלחה גם בשם הבית היהודי וקדימה, כי מעתה ואילך המשא ומתן עם יש עתיד הוא למעשה עם גוש פוליטי של שלוש המפלגות גם יחד.

בכך למעשה, עשרה ימים לפני תום המועד להרכבת הממשלה, המפלגות חוברות לגוש אחד ומעלות את כוחן היחסי ל-33 מנדטים, מול ה-31 של הליכוד-ביתנו. הגוש הפוליטי הגדול ידרוש את תיק האוצר לבנט ואת תיק החוץ ללפיד, עליו לא מוכנה הליכוד-ביתנו לוותר. האוצר לבנט, החוץ ללפיד.

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים מפורבס ישראל – עשו לנו לייק בפייסבוק

"לא יתכן שהליכוד-ביתנו ספגו ירידה של 11 מנדטים בבחירות ומתנהגים כאילו עדיין יש להם 42", אומרים ביש עתיד ובבית היהודי כאחד. גורם ביש עתיד אף הבהיר: "מפלגה שלא יכולה להקים ממשלה בלי שותפות קואליציונית אמיתית, חייבת להיות מוכנה לשתף בעמדות ההנהגה הבכירות את שותפותיה. בתמורה אנחנו מבטיחים לליכוד יציבות והתחייבות לממשלה שתכהן עד תום הקדנציה, אבל משום מה זה לא מספיק להם".

לפיד (משמאל) ובנט | צילום: מרק ישראל סלם

יו"ר סיעת יש עתיד בכנסת, ח"כ עפר שלח בוחר לשלוח מסר לא רק לנתניהו וליברמן, אלא גם לשרה המיועדת ציפי לבני, והבהיר: "אם יאיר לפיד יהיה שר החוץ של מדינת ישראל הוא ינהל את המשא ומתן המדיני, אני לא מכיר מדינה שבה שר אחר יתפקד כשר החוץ".על ההודעה לגבי החבירה החליטו לפיד, בנט ויו"ר קדימה מופז, בהתייעצות משותפת לאור הקפאון במגעים מול יש עתיד. השלושה רוצים להבהיר לליכוד כי הברית בין המפלגות איתנה, וכי הבית היהודי, אף שקרובה מאד לסיכומים עם הליכוד, לא תחתום על הסכם קואליציוני ללא יש עתיד, וכך גם קדימה.

על הדברים הגיב יאיר לפיד בעמוד הפייסבוק שלו. "כבר יומיים שהליכוד מנסה לטעון שהמו"מ הקואליציוני הוא על תיקים", אמר יו"ר יש עתיד. "ראיתי גם את הפרסומים לפיהם נפתלי בנט ואני מציבים אולטימטום לראש הממשלה בעניין התיקים. זה אינו נכון כמובן, וגם לא מכובד. הברית בינינו מבוססת, בין השאר, על כך ששנינו מאמינים בחשיבותה של הממלכתיות. נתניהו הוא זה שמרכיב את הממשלה, ואף אחד מאתנו לא היה מציב אולטימטום לראש ממשלת ישראל".

"מדובר בניסיון שקוף להסיח את הדעת מהנושאים האמיתיים", המשיך לפיד. "למה זה שקוף? כי אפילו בליכוד מודים שאילו כל מה שעניין אותי זה תיק, יכולתי להיות שר בכיר כבר לפני חודש. הסיבה שאני לא יושב עדיין בשום לשכה, היא שלא מעניין אף אחד מאתנו ב'יש עתיד' כמה מאבטחים יהיו לנו או איזה רכב נקבל. הדיון אינו על כסאות (או בעצם כורסאות), אלא על מהות", סיכם לפיד.

לידיעה המקורית מאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן