לפיד: "יש מספיק גז לישראל לעשרות שנים"

שר האוצר מגן על ההחלטה לייצא 40% מעתודות הגז של ישראל. בראיון לחדשות ערוץ 2 אמר יאיר לפיד: "על פי כל החישובים, אפילו הליברליים ביותר, יש מספיק גז בשביל כל הצרכים של המדינה. זה יהיה טיפשי לא להרוויח כסף לאזרחי במדינה מייצוא הגז שאנחנו לא צריכים רק כדי שעוד 25 שנה, לך תדע מה יקרה".

בתגובה לטענה שמכסת היצוא הופחתה מ-53% כפי שועדת מצח המליצה ל-40% אמר לפיד כי "ההחלטה לא הושפעה מצעקות הציבור. מאז שפורסמו מסקנות הוועדה התגלה קצת יותר גז במאגרים".

לפיד התייחס בראיון גם לגזירות הכלכליות במסגרת התקציב. לדבריו, "הדבר החשוב ביותר עבור האדם העובד הוא שתהיה לו עבודה. משק שלא מחזיקים בצורה אחראית גורם לאבדן מקומות עבודה. תשאלו כל אדם והוא יגיד שהוא מעדיף שיעלו את מס ההכנסה מאשר שיאבד את הכנסתו". 

לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

בנוסף התייחס שר האוצר גם למינויו הצפוי של נגיד חדש לבנק ישראל עם פרישתו הצפויה של סטנלי פישר מהתפקיד. לפיד מתח ביקורת על העיכוב של נתניהו בקבלת ההחלטה אך אמר כי "יהיה נגיד או נגידה חדשה לבנק ישראל בזמן. אם אתם שואלים אותי האם לראש הממשלה לוקח יותר מדי זמן לקבל את ההחלטה, יכול להיות".

בתוך כך היום הודיע אחד משני המועמדים הבכירים ביותר לרשת את פישר, מנואל טרכטנברג לראש הממשלה כי הוא אינו מעוניין בתפקיד. כעת המועמדת הבכירה ביותר לתפקיד היא קרנית פלוג סגניתו של פישר. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן