לפיד: "פרנקל בא לבקר אותי אחרי שנבחרתי ונתן לי עצות חכמות"

יאיר לפיד ממשיך לשבח את ההחלטה המשותפת לו ולראש הממשלה למנות את יעקב פרנקל לנגיד הבא של בנק ישראל. בפוסט לבוחרי יש עתיד אמר סיפר שר האוצר על הקשר הקרוב שלו עם הנגיד הבא של בנק ישראל. לדברי לפיד ההחלטה למנות את פרנקל היא "גדולה, נועזת". 

עוד כתב לפיד, "אחרי שמוניתי לשר האוצר הוא בא לבקר אותי בביתי וגם הפעם היו לו לא מעט עצות חכמות. העצה הטובה ביותר שלו, אגב, היתה מאוד לא כלכלית. "אתה לא ישן מספיק," הודיע לי, "זה טיפשי, וזה לא עוזר לך ולא לתפקיד. מדינת ישראל דורשת ממך לישון כמו בן אדם."

בראיון לגלי צה"ל אמר לפיד: "פרנקל הוא ידיד ושכן. אני בקשר איתו והמינוי שלו היא החלטה מצויינת ששנינו, ראש הממשלה ואני קיבלנו ביחד".

יאיר לפיד | צילום: מרק ישראל סלם

עוד הוסיף לפיד: "אנחנו בתקופה מסובכת למשק. אתה רוצה מישהו שמכיר את המערכת. אנחנו עכשיו בניסיון לייצב את המשק בתוך הסערה ולכן אתה מביא מישהו שרוצה לעשות את הדבר הזה".

בנוגע למכסת הלחצים שהפעילו שר האוצר וראש הממשלה על פרנקל אמר לפיד: "פרנקל לא רצה בהתחלה את התפקיד כי זה שינוי גדול בחייו. אתה קורא למישהו למילואים ואומר לו "המדינה שלך זקוקה לך. זה משכורת נמוכה יותר ותנאים פםחות טובים אבל המשק זקוק לך".

"כל אדם נורמלי יודע שצריך מגזר עסקי ופרטי חזק. זה לא רק טייקונים. זה גם שלושה הייטקיסטים שעובדים במרתף. המגזר הציבורי נותן מעטפת אבל מי שמוביל את המשק זה המגזר הפרטי. אתה רוצה שאנשים ייצרו עבור אחרים מקומות עבודה", אמר לפיד. 

שר האוצר הגיב גם על המחאה הציבורית על יצוא הגז. לטענתו, בעוד שההפגנות הן לגיטימיות, הפיתרון הנכון ביותר הוא ההחלטה לייצא 40% מהגז. " אם אנשים לובשים טי שירט ויוצאים לרחובות אני מסכים שזה דבר יפה שאנשים מעורבים. אני מסתכל עליהם ואני מבין אותם. מעורבות חברתית היא שהובילה אותי לפוליטיקה אבל מה לעשות שמעמד הביניים זה יותר מלצאת עם טי שירט לרחוב. אבל אני לא מבין. רוצים להביא פה שישים מיליארד דולר לכל האזרחים. בגלל שהגז שלנו, לא עדיף שהוא יכניס כסף לכיסנו מאשר לקבור אותו באדמה".

בתגובה על הטענה על כך שהמרוויחים העיקריים מיצוא הגז יהיו הטייקונים, אמר לפיד: "מי שירוויח מזה זה תשובה, בן אדם שעשה תספורת. זה מרגיז אותי, אבל הגז הזה יפיק מקסימום תמלוגים לאזרחי המדינה".

 

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן