מדד הטייקונים: כמה הרוויח דנקנר מהארכה שקיבל מבית המשפט?

הבוקר קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב כי לפחות בחודשיים הקרובים, השליטה באי.די.בי נותרת בידיו של נוחי דנקנר. השופט איתן אורנשטיין העניק לאי.די.בי פתוח, החברה הבת של אי.די.בי אחזקות, ארכה של חודשיים למימוש אחזקותיה בכלל ביטוח. המועד האחרון למהלך הוא ה-22 באוגוסט. "יש לאפשר לחברה להתנהל ללא חרב על צווארה", אמר אורנשטיין. ההחלטה הקפיצה את הרווח היומי של דנקנר, כך על פי מדד הטייקונים של פורבס.

עם זאת, בית המשפט דחה את בקשתה של אי.די.בי לסלק את התביעה, וציין כי "נקודת האיזון תלויה בעיקר ביכולת של אי.די.בי פתוח לממש את נכסיה. אם לא כן היא לא תוכל לפרוע את התחייבותה כבר בשנה הקרובה". בעקבות ההחלטה, זינקה מניית אי.די.בי ב-7.8% והעניקה לבעל השליטה בחברה רווח של 8.1 מיליון שקל על הנייר.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

הזינוק במנית אי.די.בי עדיין לא הכניס את דנקנר לחמישיית המרווחים הגדולים של היום. יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק, עומד בראש הרשימה היומית עם רווח על הנייר של 83 מיליון שקל כאשר מנית הקבוצה התחזקה ב-1.1%.


צילום: פול תמונות, טל שחר, ידיעות אחרונות

אחריו ניצב דוד עזריאלי עם רווח יומי של 60 מיליון שקל, ליאורה עופר, הבעלים של קבוצת מליסרון, עם רווח יומי של 24.9 מיליון שקל על הנייר כאשר אליעזר פישמן (כלכלית ירושלים) ורמי לוי (רמי לוי שיווק השיקמה) סוגרים את החמיישה היומית.

את הצד השני מוביל עידן עופר, שרשם הפסד של 55 מיליון שקל על הנייר. שלמה אליהו (מגדל) נתן חץ (אלוני חץ) צדיק בינו (פז נפט) ועופר נמרודי (הכשרת ישוב) סוגרים את חמישיית המפסידים הגדולים.

מדד הטייקונים היומי עוקב אחר הווינרים והלוזרים הגדולים ביותר מתוך טייקונים נבחרים בעלי אחזקות בחברות ציבוריות, כולם בשווי מינימלי של 100 מיליון שקל. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן