מדד הטייקונים: עידן עופר הפסיד 192 מ' שקל בגלל ההכנות לששינסקי 2

גם היום המשיכה וועדת ששינסקי 2 להקשות על עידן עופר. על פי מדד הטייקונים היומי של פורבס, בעקבות ההכנות לוועידת ששינסקי 2 איבד עופר, בעל השליטה בחברה בישראל 192 מיליון שקל והפך ללוזר הגדול של היום. 

מניית החברה לישראל נחלשה היום ב-2.2%, בין היתר גם על רקע כתב המינוי שפרסם אתמול משרד האוצר לוועדת ששינסקי 2. הוועדה החדשה בראשותו של פרופ' איתן ששינסקיתדון בתמלוגים שמקבלת המדינה משימוש במשאבי הטבע שלה. 

עוד ברשימת המפסידים היומית: מוזי ורטהיים בעל השליטה בבנק מזרחי טפחות איבד היום כ-18 מיליון שקל מהונו בעקבות ירידה של כ-1% במניית הבנק.  

עידן עופר | צילום: רויטרס

גם שרי אריסון בעלת השליטה בבנק הפועלים הפסידה היום 16 מיליון שקל. במהלך הדיון בוועדת הכספים, הוחלט להגביל את אחזקותיו של גוף פיננסי במונופול ב-10% בלבד. במהלך הדיון הציגו מחזיקי האג"ח של חברת שיכון ובינוי את אחזקותיה הצולבות של אריסון בבנק ובחברת הנדל"ן כדוגמה לנזק שייגרם למש מהבעלות על שתי החברות ואמרו כי יש לה אינטרס ישיר להעלאת מחירי הדירות בישראל. 

ברשימת המנצחים היומית של פורבס: דוד עזריאלי שהרוויח 103 מיליון שקל מעלייה של כ-1% במניית הקבוצה, יצחק תשובה שהכניס לכיסו 8 מיליון שקל לאחר שמניית דלק עלתה ב-0.1% ודן פרופר הבעלים של אסם שהוסיף להונו בעקבות עלייה של 1.5% במניית חברת המזון. 

מדד הטייקונים היומי עוקב אחר הווינרים והלוזרים הגדולים ביותר מתוך טייקונים נבחרים בעלי אחזקות בחברות ציבוריות, כולם בשווי מינימלי של 100 מיליון שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן