מחזיקי האג"ח דורשים מאי.די.בי להציג תוכנית לתשלום החוב

מחזיקי אג"ח של אי.די.בי אחזקות דורשים מהחברה להימנע מתשלום האג"ח הקרב של סדרה ד' בהיקף של 65 מיליון שקל מהכספים הנזילים של החברה.

במכתב ששלחו אתמול בערב, דרשו הנאמנים וחברי הנציגות של מחזיקי האג"ח כי התשלום הקרוב למחזיקי האג"ח סדרה ד' האמור להתבצע ב-20 לדצמבר בסך 65 מיליון שקל יבוצע במימון מקורות חיצוניים. "החברה תתחייב לא לבצע את התשלום האמור למחזיקי אג"ח ד – כולו או חלקו – מתוך מקורותיה שלה, וכי תשלום זה יבוצע רק בכפוף להזרמת מלוא סכום התשלום לחברה כהון ממקורות חיצוניים", נכתב בהודעת הנאמנים.

מחזיקי האג"ח אינם מסתפקים בדרישה זו בלבד ובלשון חריפה מוסיפים כי "ככל שהחברה תימנע ממתן התחייבות כאמור תוך שבעה ימים מיום מכתבנו זה, ינקטו הנאמנים והנציגות בכל הצעדים העומדים לרשותם על מנת להגן על זכויות מחזיקי האג"ח".

נוחי דנקנר | צילום: סיוון פרג'

כמו כן נדרש במכתב כי החברה תציג תכנית סדורה כיצד היא מתכוונת לעמוד בהתחייבויותיה הפיננסיות בשנתיים הקרובות, ובפרט כיצד היא מתכוונת לעמוד בתשלומים שעליה לבצע עד וכולל חודש יוני הקרוב.

החברה מבהירה כי בכוונתה לעמוד בהתחייבויותיה הפיננסיות כסדרן, לרבות ביחס לביצוע התשלום הקרוב.

נזכיר כי לפני שבועיים מכרה כלל עסקי ביטוח מקבוצת אי.די.בי את החברה הבת גארד ל-National Indemnity Company מקבוצת ההשקעות ברקשייר האת'ווי של המיליארדר וורן באפט תמורת 865 מיליון שקל.

כמו כן בסוף חודש ספטמבר הוסכם כי איש העסקים הארגנטינאי אדוארדו אלשטיין ירכוש 10% ממניות החברה האם של אי.די.בי, עסקה שהייתה לחבל הצלה עבור דנקנר שפתר באמצעותה את משבר תשלום הריבית לבעלי האג"ח סדרה ב' בסך 35 מיליון שקל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן