מיליון דולר בייבי: 5 שעוני יוקרה עם נוכחות ייחודית

האם שעון שאינו מצופה זהב או יהלומים יכול לעלות יותר ממיליון דולר? מתברר שכן. אספנו שעונים בני פחות מעשור שמחירם חוצה את רף מיליון הדולר, ביניהם ניתן למצוא את השעון של מארי אנטואנט, שעון המכיל פסל מזהב, השעון המורכב ביותר בעולם ושעונים נדירים נוספים עם נוכחות.

שעון היוקרה של A. Lange & Söhne
מחיר: 1.92 מיליון יורו

צילום: אתר החברה

השעון מעוצב בגוני ורוד וזהב, עם מחוגי אמרלד לבן. יש בו שעון עצר מיוחד, המאפשר לבצע מספר מדידות שונות במקביל, לוח שנה מתעדכן ואפילו תצוגה של מצב הירח. השעון מכיל לא פחות מ-876 רכיבים, במערכת מורכבת של גלגלי שיניים קטנים ומנגנונים מכניים המפעילים אלה את אלה. צוות המפתחים עמל במשך שבע שנים על הדגם המורכב ביותר שיוצר בגרמניה, והעלה את הסטנדרטים של חברת הבוטיק, המייצרת כמה אלפי שעונים בשנה בלבד.

שעון הכיס של מארי אנטואנט, ברגה מס' 1160
מחיר: למעלה מ־ 10 מיליון דולר

צילום אתר החברה

אמן השעונים הצרפתי אברהם לואי ברגה התפרסם בזכות שעוניו, שהוקדשו למרקיז קונדורסה, לג'וזפין בונפרטה ולמלכת צרפת מארי אנטואנט, שעבורה הרכיב במשך 40 שנה את יצירת המופת. השעון עשוי מזהב ומבדולח, ומכיל 823 רכיבים. הוא נתרם למוזיאון לאמנות האסלאם בירושלים, נשדד בשנת 1983, והוחזר כבמטה קסם על ידי אישה אלמונית מתל אביב בדיוק עם סיום העבודה על שחזורו, שנמשכה יותר משלוש שנים. הדגם המשוחזר נאמן לפרטים הקטנים ביותר, ומוצג גם הוא בקופסה המורכבת מ־3,500 פיסות עץ אלון מארמון ורסאי. לא מדובר רק בפריט אספנות נדיר, אלא בהשקעה בפני עצמה.

שעון Aeternitas Mega של פרנק מולר
מחיר: 2.7 מיליון דולר

צילום: אתר החברה

פרנק מולר, ראש חברת השעונים השוויצרית, שאף במשך שנים רבות ליצור את "השעון המורכב ביותר בעולם". הדגם המרכזי של קו השעונים Aeternitas הורכב במשך חמש שנים מ־1,483 רכיבים ו־99 אבני חן. לדברי החברה, ייצור של שעון אחד מדגם זה נמשך שישה חודשים. כל שעון מכיל לוח שנה מתעדכן, מנגנון טורביון המנטרל את השפעת הכבידה, מהדר דקות שדרכו אפשר להשמיע את הזמן, שני אזורי זמן ותצוגה של מצב הירח. הבסיס מצופה זהב לבן, והקליבר הייחודי של השעון מאובזר בטורביון ובשני קנים. דרך גב השעון, העשוי מאבן ספיר, ניתן לצפות במחזה מיוחד, שבו כל הרכיבים הזעירים נעים בהרמוניה. כדי למנוע תקלות מצד המשתמש, לא ניתן לכוון את הזמן במהלך פעולה אחרת שמבצע השעון.

שעון 1 Art Piece של Greubel Forsey
מחיר: מעל 1.5 מיליון דולר

צילום: אתר החברה

יצרן השעונים Greubel Forsey לקח את השאיפה לשילוב אמנות בתעשיית השעונים צעד אחד קדימה, והכניס פסל זהב קטן של ספינה לתוך השעון שעיצב. את הפסלון המיניאטורי עיצב האמן הבריטי ווילארד וויגן. השעון כולל מיקרוסקופ מובנה, המאפשר לבעלים של הדגם להעריך מקרוב את הפסל, ומנוע טורביון כפול.

שיתוף הפעולה בין השניים מתבקש מתפיסתם המפורסמת, לפיה אמנות מיניאטורית היא הדבר החם הבא. לצורך הרכבת הפסל המיקרוסקופי, נאלץ וויגן לשלוט היטב בהרגלי הנשימה שלו. כיוצר ידוע של "ננו־ארט" תחת מיקרוסקופ, כבר הציג האמן בעבר סצינות ודמויות שונות – החל בסינדרלה, דרך פסל החירות ועד ל"דוד" של מיכאלאנג'לו. אולם שילוב הפסל בתוך השעון יוצר תקדים היסטורי.

שעון Venturer Tourbillon Dual Time Sapphire Skeleton של חברת H.Moser & Cie
מחיר: מעל 1.03 מיליון דולר

צילום: אתר החברה

רצועת הגומי של שעון ה-Venturer עוצבה באמצעות הדפסת תלת מימד, לראשונה בעולם השעונים. הרצועה נראית כמו כיסוי תחרה בזכות משחקי שקיפות של צורות שונות, מופשטות ומלאות חיים. השעון, שמלאכת הרכבתו ארכה שנתיים, נרכש על ידי אספן צרפתי ביום הראשון של תערוכת שעוני היוקרה בבזל. הוא מכיל מנגנון כפול, כיסוי שקוף מאבן ספיר, מנגנון טורביון המנטרל את השפעת הכבידה ושני אזורי זמן. בשעון מצוי קליבר גלוי, המורכב מזהב אדום ומרוטור דו כיווני. לדברי החברה, הוקדשו לייצורו 588 שעות מכונה ו־92 שעות עבודה.

הכתבה מופיעה בגיליון אוגוסט של פורבס ישראל

לרכישת הגיליון חייגו 077-4304645 או לחצו

לרכישת מנוי למגזין פורבס ישראל

לכל העדכונים, הכתבות והדירוגים: עשו לנו לייק בפייסבוק

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן