מלון מהאגדות: האם בורג' אל ערב הוא המלון היוקרתי ביותר בעולם?

האם בורג' אל ערב בדובאי הוא המלון היוקרתי ביותר בעולם? התשובה היא כן אם אתם מאמינים שמה קובע את רמת היוקרתיות הוא שפע של מותרות ושירות אישי מפנק אשר מטפל בכם 24/7. יחד עם זאת, העיצוב הפנימי – תמונות במסגרות מוזהבות, ריפוד נמר וטפטים רקומים ממשי בכל מקום – אולי לא יתאימו לטעמו של כל אחד.

עולה התהייה האם בורג' אל ערב יממש את המוניטין שלו כמלון הטוב ביותר בעולם. אחרי הכל, מנה עצומה של דברים נוצצים לא בהכרח מיתרגמת לטעם טוב. הייתה לי ההזדמנות לבדוק זאת כשנפתח בר Gold On 27 – התוספת האחרונה למלון. בורג' אל ערב עצמו נחנך בשנת 1999.

אם אתם אורחים במלון, ברגע שאתם נוחתים בשדה התעופה אתם מוכנסים לתוך רולס רויס לבנה, וזה במקרה שאתם מחליטים לא להגיע באמצעות הליקופטר משדה התעופה הבינלאומי של דובאי ולנחות על גג המלון (שנמצא בגובה 212 מטר מעל לפני הים, היכן שהטניסאי רוג'ר פדרר שיחק בעבר).

הפך לסמל של דובאי. מלון בורג' אל ערב | צילום: Cuny Guillaume 

בזמן שהרולס רויס תחצה גשר אל תוך אי מעשה ידי אדם שעליו נמצא המלון, תבחינו כי הארכיטקטורה של המלון מרהיבה בפני עצמה. הוא עוצב בצורה של סירה כמחווה למורשת הימית של דובאי, והוא הפך לסמל של המדינה, בדיוק כמו פסל החירות בניו יורק.

אין שום דבר שגרתי במבנה הזה, אשר נבנה על חול ולא על סלע. הוא מתנוסס לגובה של 280 מטרים וניצב על 250 עמודות. חיפוי שיש מכסה קרוב ל-24 אלף מטר מרובע של קירות ורצפה. מדובר בשיש מהסוג הנדיר ביותר, Statuario, שאפשר למצוא אותו רק באיטליה, כאשר אותו שיש שימש את מיכלאנג'לו כדי ליצור את עבודות המופת שלו. בנוסף, עלי זהב 24 קראט מכסים מעל ל-2,000 מטר מרובע של קירות המלון, כולל מסכי טלוויזיה.

כל 202 החדרים הם סוויטות דופלקס שמהן אפשר לראות מראות מרהיבים של המפרץ הערבי. החדרים הם כל כך גדולים (הקטן מהן בגודל 170 מ"מ) שלוקח זמן לפקיד להראות את החדר ולהסביר כיצד להפעיל את כל הכפתורים. הפקיד אף מציע להוציא מהמזוודה את הדברים שלכם ולסדר אותם.

חיפויי זהב ושיש איטלקי יוקרתי. כך נראה המלון מבפנים | צילום: Fiontain

מיטות הסופר קינג בחדרים מכוסות במצעי כותנה מצריים ויש לכם בחירה מבין 17 סוגי כריות. חדרי האמבטיה מקושטים במוזאיקה ומגיעים עם ג'קוזי ענק. בדרך החוצה מהחדר תבחינו בפקידים, אשר נמצאים בכל קומה ומסך מחשב מראה להם את תמונות האורחים. המלון ידוע במיוחד בשירות שאין דומה לו בכל הנוגע לפרטיות, ואילו לפקידים יש מוניטין של היכולת לעשות כל דבר שניתן.

בספא עטור הפרסים, Talise Spa, תמצאו חלונות גדולים הצופים לאוקיינוס (בניגוד למתקנים דומים) וארבע בריכות שחייה. אם אתם מהסוג הרומנטי, אתם יכולים להזמין "שחייה רומנטית לאור ירח", בה תוכלו לשחות בשניים עם עלי ורדים, שמפניה ותותים, בפרטיות מוחלטת.

במסעדת "אל מהרה" במלון תוכלו לסעוד לצד אקווריום ענק

למלון יש תשע מסעדות וברים, כל אחד מהם מציע חוויה מיוחדת, כאשר הגבוה מביניהם נמצא בגובה 200 מטר מעל לפני הים ובאחר תוכלו לסעוד לצד אקווריום ענק עם דגים אקזוטיים. בבר החדש תוכלו לשתות קוקטיילים מסוגננים, והעיצוב שלו חמים, רך וכמובן כולל זהב. אם להיות מוקפים במתכת היקרה לא מספיק לכם, תוכלו לשתות אותו בצורת קוקטייל: "אלמנט 79" (79 הוא מספר היסוד של זהב) הוא משקה ללא אלכוהול שיש בו חתיכות זהב.

עד שתעזבו את בורג' אל ערב כבר תבינו בצורה כלשהי מדוע המלון הזה קיבל את המוניטין שלו כמלון היוקרתי ביותר בעולם. כמובן שכל הפינוקים החלומיים האלה מגיעים עם מחיר גבוה. הסוויטות עם חדר השינה היחיד מתחילות ב-2,700 דולר ללילה והסוויטה המלכותית היוקרתית ביותר עולה 19,000 דולר ללילה. האם זה שווה את המחיר? זה כבר תלוי בכם ובחשבון הבנק שלכם.

מה שבטוח, הוא שלשהייה בבורג' אל ערב יש טעם מחיי הפנטזיה של העשירים והנוצצים. אחרי הכל, דובאי כבר הפכה למקום של "יעד נסיעות" עבור החוויות האקסטרווגנטיות והמפוארות ביותר. לכן, בורג' אל ערב, אשר עוצב עם תפיסה כזו המשלבת תהילה ומורשת ערבית, אולי יוכל להיות אופציה מתאימה עבור יצירת אגדת אלף לילה ולילה משלכם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן