מניות הבנקים משכו את הבורסה לעליות: אי.די.בי זינקה ב-4.7%

היום האחרון בשבוע המסחר באחד העם ננעל במגמה חיובית, כאשר מניות הבנקים משכו את המדדים המובילים לעליות שערים. האופציות על מדד ת"א 25 פקעו היום בירידה של 0.2% בשער של 1199.96.

מדד ת"א 25 עלה ב- 0.6% אך ירד ב-0.6% בסיכום שבועי. ת"א 100 טיפס ב-0.8% אולם בסיכום שבועי רשם ירידה של 0.5%. מדד מניות הבנקים הוסיף 1% לערכו, ומדד מניות הביטוח רושם עלייה של 3.4%.

מניית אי.די.בי זינקה אתמול ב-13.7% על רקע פרסומים על כך שהחברה שוקלת לערוך שינויים מבניים בקבוצה. על פי הדיווח, חברה שוקלת לאחד את כור עם דסק"ש, לאחד אותה עם אי.די.בי אחזקות, או לאפשר לחברה האם לרכוש את כור. 

איי.די.בי במוקד | צילום: סיוון פרג'

קרדיט סוויס, הבנק השני בגודלו בשוויץ, דיווח הבוקר על נפילה של 63% ברווח הנקי לרבעון השלישי של השנה, בעיקר בשל מחיקה של 1.08 מיליארד דולר בדוחות. כור מקבוצת אי.די.בי של נוחי דנקנר מחזיקה ב-2.3% מהון המניות של הבנק. בתוך כך, מניית הבנק רשמה מאז יולי האחרון תשואה של 24% בבורסת ציריך. היום רשמה מניית אי.די.בי עלייה של 4.7%.

גם מניית לאומי ממשיכה לרכז עניין לאחר שאתמול בנק ישראל הודיע כי יאפשר לשלמה אליהו להחזיק עד 13.49% ממניות הבנק במשך שלוש השנים הקרובות, גם לאחר רכישת מגדל. על פי הודעת בנק ישראל, יתאפשר לאליהו להחזיק 8.49% ממניות לאומי באמצעות נאמנות, ו-5% נוספים דרך מגדל. מניית החברה ננעלה היום בעלייה של 1.2%.

היום פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה כי מדד אמון הצרכנים צנח במהלך חודשי הקיץ ב-47%. בחודש יוני האחרון עמד ערכו של מדד אמון הצרכנים על 18%- ובאוגוסט הוא הגיע ל-34%-. הסיבות האפשריות לצניחת המדד: עלייה במספר דורשי העבודה, העלאת המסים והאיום האיראני.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן