מניות הגז והנפט זינקו ב-4.9% – ומשכו את הבורסה לעליות חדות

המסחר בבורסה באחד העם ננעל היום בעליות חדות על רקע ההכרזה של נגיד הבנק האירופי המרכזי, מריו דראגי, שהודיע ביום חמישי כי הבנק ירכוש אג"ח קצר טווח ללא הגבלת זמן, מה שהקפיץ את השווקים ביבשת. במוקד המסחר עמדו מניות הגז והנפט, על רקע פרסום הצעת הרכש לקניית 30% מפרויקט הגז לוויתן על ידי חברות זרות.

מדד ת"א 25 זינק ב-1.6%, ת"א 100 טיפס ב-1.7%, מדד הבנקים קפץ ב-4.6% ומדד הגז והנפט טס למעלה והוסיף 5.3% לערכו.

חברות הגז עמדו במוקד על רקע פרסום הצעת הרכש שקיבלו שותפות פרויקט לוויתן מחברות זרות. על פי הדיווח שהעבירו דלק קידוחים, בבעלות יצחק תשובה, אבנר ורציו התקבלו מספר הצעות מחברות בינלאומיות עבור רכישת כ-30% מהזכויות על תגלית הגז. השותפות יבחנו את ההצעות ויבדקו אפשרות לכניסה למשא ומתן. בעקבות הפרסום רשמה מניית דלק קידוחים זינוק של 6.8%, מניית אבנר עלתה ב-6.3% ורציו טיפסה ב-8.2%.

בסוף השבוע נודע כי מעריב יימכר לאיש העסקים שלמה בן צבי בעלות של 85 מיליון שקל לא כולל בית הדפוס של מעריב. במסגרת העסקה, יעביר דנקנר לבן צבי את העיתון, אתר NRG, רשת המקומונים, המגזינים והזכיונות הקשורים בהם, הוצאת מעריב, זכויות הקניין הרוחני של מעריב, יתרות לקוחות, מנויים, רישיונות ונכסים. בית הדפוס של העיתון בבת ים, אשר הוצע למכירה אתמול על ידי מעריב, לא יהיה חלק מן העסקה. בעקבות הפרסום רשמה מניית חברת דסק"ש עלייה של 13.6%. 

ביום חמישי האחרון הכריז נגיד הבנק המרכזי האירופי מריו דראגי על תוכנית בלתי מוגבלת לרכישת אג"ח לטווח קצר. על פי התוכנית, הבנק האירופי יתערב בשוק, ויבצע רכישות אג"ח קצרות טווח (1-3 שנים) ללא הגבלת זמן וכמות, במטרה לשלוט בתשואות האג"ח.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן