מעושרות: שיא במספר הנשים ברשימת עשירי העולם בשנת 2015

ימים ספורים לפני יום האישה הבינלאומי, פורסמה רשימת עשירי העולם החדשה של פורבס. אם בוחנים את הזווית הנשית בה, יש חדשות טובות וחדשות רעות. החדשות הטובות הן שכמו בשנה שעברה, גם ב-2015 נרשם מספר שיא של נשים מיליארדריות – עליה של 11% לעומת 2014. החדשות הפחות טובות הן שהן עדיין מהוות מיעוט קטן ברשימה היוקרתית: רק 197 מתוך 1,826.

בנוסף, רובן במכריע של המיליארדריות ברשימה ירשו את הונן מהוריהן ולא יצרו אותו מאפס. זה המקרה של האישה העשירה בעולם, כריסטי וולטון, שירשה מאביה אחזקות ברשת וול מארט ושווה 41.7 מיליארד דולר. כך גם סגניתה, יורשת אימפריית לואריאל, ליליאן בטנקור בת ה-92 עם הון של 40.1 מיליארד דולר וכן פוול ג'ובס, אלמנתו של מייסד אפל, סטיב ג'ובס שירשה 19.5 מיליארד דולר.


ג'ובס. ירשה את הונה | צילום: מתוך ויקיפדיה

גם מריה פרנקה פיסולו, אלמנתו הטרייה של מלך הנוטלה מיקלה פררו, שמת בחודש שעבר, נכנסה השנה אל הרשימה ונכללת תחת הקטגוריית היורשות. היא נהנית עכשיו יחד עם בנה מהון של 23.4 מיליארד דולר.

אך לא כל הנשים ברשימה ירשו את הונן. 29 מתוכן יצרו אותו בכוחות עצמן. אחת מהן היא חברה חדשה במועדון המיליארד – אליזבט הולמס בת ה-31 שהמציאה שיטה חדשה לבדיקת דם באמצעות טיפת דם בודדת. החברה שהקימה הוערכה ב-2014 בכ-9 מיליארד דולר והולמס שמחזיקה במחצית ממנה שווה כ-4.5 מיליארד. צעירה נוספת שהצליחה בגדול בכוחות עצמה היא שרה בלייקלי שהמציאה את התחנון המחטב שהפך ללהיט ושווה כיום קצת יותר ממיליארד דולר.


בלקלי I צילום: spanx.com

אז בשורה התחתונה, אפשר לסכם ולומר שגם ברשימת עשירי העולם של 2015 נמשכת מגמת צמצום הפערים בין המינים, אך בכל הקשור לחלוקת ההון בקרב האלפיון העליון, נראה שקצב השינוי איטי למדי.  

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן