מרים ידיים: דנקנר מושך את בקשתו לעיכוב ביצוע פסק הדין

"לאחר בחינה מעמיקה יותר של פסק הדין המשלים ושל החלטת בית המשפט הנכבד בעניין עיכוב הביצוע מהיום, מודיעים המבקשים על משיכת הבקשה לעיבוד ביצוע פסק הדין. ומבקשים להורות על שחרור לאלתר של הכספים המופקדים בידי שמוענוב נאמנויות ובקופת בית המשפט הנכבד לידי המפקידים", כך הודיעו עורכי דינו של דנקנר.

ההחלטה מהווה למעשה כניעה של דנקנר וקבלת עובדת העברת הבעלות על אי.די.בי לידי בן משה ואלשטיין. יתכן כי החלטתו של דנקנר הגיעה לאחר שלא הצליח לעמוד בתנאים שהציב בית המשפט לשם עיכוב ביצוע פסק הדין, וביניהם הפקדה של מלוא הסכום אותו הציעה קבוצתו של דנקנר מלכתלחילה – כמיליארד שקל, אשר ישמשו ככספי פיצויים עבור מחזיקי המניות, במקרה שיגרם נזק לחברה עקב עיכוב ביצוע החלטת בית המשפט.

עוד לפני החלטת דנקנר, כינסו אחר הצהריים הבעלים החדש של קונצרן אי.די.בי, מוטי בן משה, ונציגיו של אדוארדו אלשטיין, מסיבת עיתונאים במהלכה האשים בן משה את דנקנר כי הפעיל נגדו מסע הכפשות ולחצים שמטרתו הייתה צירופו של דנקנר אל קבוצת אלשטיין ובן משה. "היום מותר לחשוף שמסכת הפרסומים הללו, אינה אלא מסע לחצים הזוי עם מסר שחזר על עצמו: צרף את דנקנר לקבוצת אקסטרה ומסע ההכפשה ייפסק". המסרים לדבריו של בן משה הגיעו מנוחי דנקנר אך הועברו דרך "מעגל שני ושלישי".

רני רהב, דוברו של דנקנר אמר בתגובה כי "דבריו של בן-משה הם שקר וכזב. דנקנר או מי מטעמו לא פנה לבן משה כדי להצטרף אליו ואף לא היה מעוניין בכך, כפי שגם אינו מעוניין בכך עכשיו".

מסע הכפשות ולחצים. בן משה | צילום: יוטיוב

מוקדם יותר היום קבע שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין כי מדוח הבדיקה שהוגש לו בעניין בירור מקור נכסיו של בן משה, לא עולה עליה המונעת את העברת הבעלות אל קבוצתו. "נמצא שלא קיימת עדות שמקור הכספים הינו זר, ולא נמצאו תימוכים לשלול את מקורותיו הכספיים", קבע השופט.

לאחר שמסר את החלטתו, ולאור בקשה של עורכי דינו של דנקנר, החליט השופט לעכב את ביצוע ההחלטה, על מנת לאפשר לדנקנר להגיש ערעור עליה בתוך 15 יום – אפשרות עליה ויתר כאמור. דנקנר שסיכוייו להציל את השליטה באי.די.בי אפסו היום אמר לאחר ההחלטה: "אני עצוב על כך שהאמת לא יצאה לאור ושהצדק לא ניצח. נשקול את הדברים ונראה מה לעשות".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן