מר זה המתוק החדש: כך משתלטים המשקאות המרים על עולם האלכוהול

הטעם המר כבר הפך מזמן לקלאסיקה קיצית ברחבי העולם, כששני הנציגים הבולטים ביותר בקטגוריה הזו הם המשקאות האיטלקיים המוכרים: הקמפרי האדום העז והאפרול הכתום.
"חוש הטעם שלנו אוהב להיות מופתע ומאותגר", אומרת פמלה ויזניצר, הנשיאה הניו יורקית של אגודת הברמנים בארה"ב. לדבריה, שני האפריטיפים האיטלקיים ממלאים בצורה מושלמת את הצורך הזה.

"בשנים האחרונות היתה עלייה עצומה בביקוש למשקאות המבוססים על קמפרי ואפרול", אומרת ויזניצר. אפשר לייחס זאת בעיקר לפופולריות של שני קוקטיילים קלאסיים ופשוטים להכנה, שהולכים ותופסים תאוצה: נגרוני, שמכיל יין ורמוט מתוק, קמפרי וג'ין בכמות שווה ואפרול שפריץ, המכיל אפרול, פרוסקו (הקאווה האיטלקית) ומעט סודה.

ויזניצר טוענת שהפשטות של הקוקטיילים האלה היא זו שהופכת אותם לפופולריים כל כך. "קוקטייל עם שלושה מרכיבים בלבד הוא מהיר להכנה בבר וקל לשחזור גם בבית – ואין דבר מושך יותר עבור לקוח מאשר לדעת שהוא יכול להכין בעצמו את הקוקטייל האהוב עליו".
נגרוני הפך למשקה נפוץ מאוד גם בזכות יוזמה שיווקית שהחלה לפני שנתיים, כאשר קמפרי הכריזה יחד עם מגזין האלכוהול "Imbibe" על השבוע הראשון של יוני כ"שבוע הנגרוני".

במהלך שבוע זה, הנחשב לתחילתו של הקיץ, ברים ברחבי העולם מציעים את הפרשנות שלהם לקוקטייל הקלאסי ומעבירים אחוז מהרווחים על כל משקה שנמכר לצדקה. בשנה שעברה גוייסו כך יותר מ־120 אלף דולר. קמפרי מצדה תורמת 10,000 דולר נוספים בשם הבר שהצליח לתרום את הסכום הגבוה ביותר.

אדום או כתום?

על אף הפשטות של הקוקטיילים המבוססים עליהם, הכהלים עצמם הם יצירות מורכבות למדי: אפרול הוא משקה על בסיס עשבים שנרקח לראשונה בתחילת המאה ה־20 והפך במהרה לפופולרי ברחבי אירופה. לקמפרי שורשים עמוקים עוד יותר המגיעים עד לשנת 1840, אז המציא אותו גאספרה קמפרי. מאז התבסס המשקה במילנו, שם הוקמו גם מפעל, בית קפה ובר תחת המותג, שהלך וצבר פופולריות בכל העולם. שילוב הטעמים המתוקים והמרים שמספקים העשבים והשורשים השונים, בתוספת פרי ההדר, יוצרים שני משקאות שיכולים לתרום טעמים וצבעים חזקים לכל קוקטייל.

צילום: יח"צ

הבחירה בין קמפרי לאפרול היא עניין של טעם – הראשון הוא מר מאוד והטעמים הצמחיים מורגשים בו יותר. השני מתוק ומעודן יותר ובעל אחוזי אלכוהול נמוכים בהרבה (11% לעומת 23% בקמפרי).

"שני המשקאות האלה יכולים להתערבב טוב עם כל משקה אלכוהולי", אומרת ויזניצר. "היות שטעמו של הקמפרי הוא כל כך בולט, הוא יכול לעמוד לצד משקאות אינטנסיביים מאוד, כמו וויסקי שיפון 100% מתובל, סקוטש מעושן באדמת כבול, ג'ין מתובל או מסקל מקסיקני. אפרול, העדין יותר, יכול ללכת טוב עם וודקה, וויסקי אירי, יין מבעבע וקוניאק – משקאות עם הרבה טעמים פירותיים וצמחיים שהולכים לאיבוד כאשר הם מעורבבים".

שני המשקאות ובייחוד אפרול החלש יותר, מתאימים מאוד לשתייה גם במהלך היום, בארוחות בראנץ' ובבתי קפה. כעת, כאשר הקיץ החל, זו הזדמנות מצוינת לאמץ את הטעמים המרים והמרעננים שהם מציעים.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן