משטרת שוויץ פשטה על ביתו של בני שטיינמץ; המיליארדר הישראלי: "שקרים והאשמות מרושעות"

משטרת שוויץ פשטה לאחרונה על ביתו של המיליארדר הישראלי בני שטיינמץ בז'נבה – כך סיפר לרשת בלומברג אדם שמקורב לנושא וביקש להישאר בעילום שם. 

הפשיטה נערכה על פי הוראת התובע הכללי של ז'נבה, בעקבות בקשה של ממשלת גינאה. על פי אותו מקורב לא נלקחו מביתו של שטיינמץ מסמכים כלשהם. הנרי דלה קאזה, דובר משרד התובע בז'נבה, סרב להגיב בנושא. איאן מידלטון, דובר חברת הכרייה של שטיינמץ, BSG בלונדון, סרב גם הוא להגיב.

לפני כחודש פתחה התביעה בשוויץ בחקירתה של חברת הייעוץ הפיננסי אוניקס בבריטניה, לבקשתה של גינאה. משטרת שוויץ פשטה אז על משרדי אוניקס בז'נבה. מנכ"ל החברה הלונדונית, דאג קריימר, משמש כדירקטור ב-BSG.

שטיינמץ (משמאל) | צילום: סיון פרג'

"הרשויות בשוויץ קיבלו בקשה לאסוף מידע מטעם ממשלת גינאה. זהו שיתוף פעולה בין מדינתי, ומדובר בהליך סטנדרטי לחלוטין. מר שטיינמץ משתף פעולה עם הרשויות השוויצריות באופן מלא ובשמחה רבה" מסר עורך דינו של שטיינמץ, מארק בונט.

"ממשלת גיניאה טרם סיפקה אף הוכחה אשר תתמוך בשקרים וההאשמות המרושעות כנגד החברה וכנגד מר שטיינמץ עצמו. בזמן שגינאה עצמה צוללת אל עבר כאוס והפוטנציאל העצום של משאביה הטבעיים נותר בלתי מנוצל, נראה כי חברת BSGR נענשת על סירובה להתעסק בשוחד ושחיתות ומתעקשת להתמקד בניסיונות הפיתוח של המדינה. מר שטיינמץ לא יירתע מקמפיין ההאשמות והשקרים המרושעים, שהם ניסיון לפגוע במוניטין שצבר. אין לו דבר להסתיר. חברת BSGR ומר שטיינמץ יגנו על זכויותיהם והמוניטין שלהם באמצעות כלל האמצעים החוקיים ההכרחיים".

שטיינמץ, בן 57, הוא אחד הישראלים העשירים בעולם, והונו הוערך השנה בכ-4.1 מיליארד דולר. חברת הכרייה שלו, BSG, מחזיקה ב-51% ממשטחי כריית העופרת בסימאנדו, גינאה. המדינה המערב אפריקאית ערכה לאחרונה בדיקת רישיונות כרייה, כולל במכרה סימאנדו, לאחר פתיחתה של חקירה בארה"ב בטענה שהחברה של שטיינמץ שילמה שוחד עבור זכויות הכרייה בגינאה.

שטיינמץ נולד וגדל בישראל, שירת בצבא אחרי מלחמת יום כיפור, ועבר לבלגיה ב-1978 כדי לנהל את עסקי היהלומים של אביו. בסופו של דבר היה ליו"ר חברת שטיינמץ דיאמונד גרופ, שהמטה שלה נמצא בז'נבה. ב-2010 עבר להתגורר בעיר השוויצרית. בנוסף לעסקי היהלומים, הכרייה והמינרלים, עוסקת משפחת שטיינמץ גם במגזרי הנפט, הגז והנדל"ן.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן