משרד האוצר: "חשיפת החסכונות לאי.די.בי היא כ-0.05% בלבד"

"הנזק האפשרי לפנסיות הוא פחות מפרומיל ולכן אנחנו לא רואים, גם אם חלילה יתממש התרחיש הגרוע ביותר, שישנה איזושהי פגיעה מהותית בחסכונות הפנסיונים של אזרחי מדינת ישראל" – כך אמר היום שר האוצר יובל שטייניץ בהתייחסו להערת "עסק חי" שפורסמה בדוחות חברת האחזקות אי.די.בי ביום שישי, ולהפסדי העתק של החברה.

שר האוצר אמר את הדברים בפתח ישיבת הממשלה. אני רוצה להרגיע לגבי קונצרן אי.די.בי, שאכן נקלע לקשיים; אגף שוק ההון עוקב אחרי החברה מזה חודשים והנזק האפשרי לפנסיות הוא פחות מפרומיל", ציין.

לאחר דברי שטייניץ, מיהרו גם באגף שוק ההון במשרד האוצר להבהיר כי "אין חשש לכספי מבוטחים וחוסכים בכלל ביטוח, בקופות גמל ובקרנות פנסיה של קבוצת אי.די.בי. האגף עקב מזה זמן אחר ההתפתחויות בקבוצה ומוודא, יחד עם הנהלת הקבוצה, כי נשמרת טובת הציבור".

באגף הוסיפו כי "כלל היא חברה מובילה רווחית, יציבה ובעלת הנהלה חזקה. לחברה הון עצמי של כ-5 מיליארד שקל, שיש בו עודף, אף מעבר לדרישות האגף, של למעלה מ-300 מיליון שקל.
בנוסף, לפי הנחיית הממונה, כספי החיסכון הפנסיוני של הציבור מושקעים בפיזור רב. לפיכך, החשיפה של החסכונות לאי.די.בי. פיתוח ולאי.די.בי. אחזקות היא מועטה ביותר ועומדת על כ-0.05% מסך החיסכון".

מוקדם יותר הבוקר הודיעה חברת אי.די.בי פיתוח על הצטרפותה של אביטל בר דיין לשורותיה כאחראית על קשרי משקיעים ותחום חוב. לדברי בר דיין ההצטרפות לחברה נובעת מהכרה בחשיבות הקבוצה למשק. "בכוונתי לקחת חלק בתהליכים העומדים בפני הקבוצה בדגש על חיזוק הקשר עם שוק ההון ושוק החוב ואני מקווה לתרום מתוך נסיוני והוותק שצברתי בתחומים אלו", אמרה.

אביטל בר דיין | צילום: סיון פרג'

לפני מספר חודשים סיימה בר-דיין את תפקידה כסמנכ"לית בכירה בחברת דירוג האשראי מידרוג לאחר תקופה של כ- 8 שנים. קודם לכן ניהלה את המחלקה הכלכלית בבית ההשקעות אופק ניירות ערך מקבוצת בנק לאומי ושימשה כאנליסטית מובילה בבית ההשקעות.

אי.די.בי פיתוח היא החברה הבת של אי.די.בי אחזקות בשליטתו של איש העסקים נוחי דנקנר. החברה דיווחה בסוף השבוע על הפסד של 1.25 מיליארד שקל ברבעון השני של השנה, גידול של 51.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הפסדי דיסקונט השקעות (דסק"ש) מהווים 74% מהפסדיה של אי.די.בי פיתוח, כמו כן גם הפסדי כלל ביטוח והירידה ברווחי סלקום העיבו על תוצאותיה ברבעון השני של השנה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן