"אני מעדיף את ההגדרה 'טייס אוטומטי' (Autopilot) על פני 'נוסעת מעצמה' (Self-driving)", אמר אלון מאסק, מייסדו ומנהיגו של יצרן המכוניות החשמליות האמריקאי, טסלה (Tesla). היזם הבלתי נדלה עושה ככל יכולתו כדי להפוך מהיסוד את המוסכמות המוכרות לנו במגוון של תחומים, ועל כן ברור שמכוניות טסלה חייבות, כך או אחרת, להצטייד באפשרות לנסוע מאליהן.
בהודעה שפירסם בטוויטר ביקש מאסק "עזרה" ממהנדסים להשתתפות בצוות הפיתוח של הטייס האוטומטי. הצוות הזה, כך מאסק, מדווח ישירות אליו.
אלון מאסק | צילום: רויטרס
הכיוון של חברת טסלה ושל אלון מאסק הוא שבתוך שלוש שנים יוצעו מכוניות טסלה עם אפשרות ל-90% של נהיגה עצמאית. לא בדיוק ברורה בשלב זה הכוונה בהגדרה הזו, אך נראה שהנהג יידרש להיות מעורב בנהיגה, אך בשיוט ובנסיעה השגרתית במכונית – תשלוט מערכת ממוחשבת שתבקר את מרחק הביטחון מכלי רכב אחרים, מבנים ובני אדם. סביר להניח שהמכונית אף תפעל מעצמה בעזרת חיבור למערכת ניווט מונחית GPS.
לצד אלון מאסק וחברת טסלה ישנו כיום מירוץ להצגת מכונית שתיסע מאליה: גוגל פועלת במרץ להשקת מכונית שתיסע מאליה וחברת מוביל איי הישראלית של פרופ' אמנון שעשוע ושל זיו אבירם קרובה מאוד לטכנולוגיה ישימה דומה. במקרה זה המשמעות היא גישה לטכנולוגיה דומה ליצרני רכב רבים שנמצאים בקשרים עסקיים עם מוביל איי. אחת הדוגמאות ליצרנים כאלה נמצאת בוולבו, יצרן שצפוי להציג בשנה הבאה כלי רכב שיהיה מסוגל לחפש בעצמו חניה ולחנות – מבלי שהנהג כלל ישהה ברכב.
לידיעה המקורית באתר שטח
עוד בשטח:
סאנגיונג אקטיון ספורטס – תחילת השיווק
בדרך לישראל: אינפיניטי JX עם 7 מושבים
|