“נישול דנקנר מאי.די.בי פתוח משול לעקירת לבה של האימפריה”

"האיום בהסדר כפוי באי.די.בי פיתוח מצידה של נציגות מחזיקי החוב הינו סיוט אמיתי עבור נוחי דנקנר", אומר היום יניב פגוט, האסטרטג הראשי של קבוצת איילון. זאת משום שבניגוד למצב בחברת אי.די.בי אחזקות, שהיוותה פלטפורמה פיננסית פושטת רגל בהגדרה, הרי שהאחזקה במניות אי.די.בי פיתוח הינה הלב הפועם של האימפריה במיל' של דנקנר. נישולו מהאחזקה במניות אי.די.בי פיתוח, או הכתבת תנאי הסדר קשוחים, משולים לסוף דרכה של אימפריית דנקנר ולעקירת הלב של האימפריה הקורסת".

עוד טוען פגוט כי "הגדרת אי.די.בי פיתוח כחברה שיכולה לפרוע את חובותיה, או כפושטת רגל, הינה מקור אינסופי לניתוחים כלכליים סובייקטיבים ורחוקה מלהיות מדע מדויק. קברניטי קבוצת אי.די.בי יוכלו לנפק מסמכים כלכליים התומכים בעובדה כי החברה מסוגלת לעמוד בהתחייבותיה, ואילו נציגות מחזיקי האג"ח תוכל בקלות להביא את המומחה שיטען אחרת ורק הזמן והתפתחויות בשווקים הגלובליים יוכיחו מי צדק ומי טעה".


נוחי דנקנר | צילום: יח"צ

"במידה והשווקים הגלובליים ימשיכו במגמה חיובית, ושווי אחזקות הפרוטפוליו של חברת אי.די.בי פיתוח יתאושש משמעותית, הרי הפער בין ההתחייבויות לנכסים ניתן לגישור", מוסיף פגוט. "כל זאת בכפוף לכך שידיו של דנקנר לא יקשרו מאחורי גבו, בבואו לממש נכסים ולייצר מהלכים פיננסים שמטרתם לשרת את חוב ולשמר את שליטתו בקבוצה".

"תרחיש של סיבוב פרסה בשוקים הגלובליים, ותקיעת גלגלים במהלכים הפיננסים של דנקנר, תביא את החברה לאי עמידה בהתחייבויותיה", מסכם האסטרטג הראשי של קבוצת איילון. "קרב ההישרדות של דנקנר רחוק מסיום, והנציגות הלוחמנית העומדת מולו, בצוותא עם האווירה הציבורית העויינת, מבטיחים לנו עוד פרקי דרמה רבים במאבק של דנקנר לשמור על שליטתו באי.די.בי פיתוח".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן