נצחון סוחף לאנגלה מרקל בבחירות בגרמניה: "זו סופר תוצאה"

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל הובילה אמש (א') את השמרנים לנצחון סוחף ולהישג הטוב ביותר שלהם מזה שני עשורים.

השמרנים זכו ב-41.8% מהקולות, כאשר מפלגתה של מרקל, המפלגה הנוצרית הדמוקרטית (CDU), ומפלגת האחות הבווארית שלה CSU, זכו ב-311 מושבים בבונדסטאג. המפלגה המתחרה של מרקל, הסוציאל דמוקרטית, זכתה רק ב-192 מושבים. מפלגת השמאל קיבלה 64 מושבים והירוקים 63.

עם ניצחונה הפכה מרקל, בת ה-59, לקנצלרית השלישית בתולדות גרמניה שזוכה בבחירות בפעם השלישית, מה שיוביל אותה לעקוף את מרגרת תאצ'ר כראש המדינה עם זמן הכהונה הארוך ביותר. קמפיין הבחירות של השמרנים התמקד כולו באישיות של מרקל ובמנהיגותה בעת המשבר כלכלי.

תעקוף את תאצ'ר. מרקל חוגגת הלילה | צילום: רויטרס

הקנצלרית היא המנהיגה היחידה בגוש היורו ששמרה על כסאה מאז פרוץ משבר היורו ב-2010.  השותפה לקואליציה של השמרנים, המפלגה הליברלית ( ה-FDP) רשמה כשלון, כאשר לראשונה לאחר הקמתה לא הצליחה להיכנס לפרלמנט. למרות הרוב הגדול, מרקל עדיין תצטרך למצוא שותף אחר כדי להקים קואליציה חדשה.

מרקל צפויה לפנות לסציאל-דמוקרטים, שהיו השותפים לממשלה הראשונה שהקימה בשנת 2005. אך הפעם, לפי הערכות, היא תצטרך לשלם מחיר כבד מבחינת ההתגמשות במדיניות ובתיקים בקבינט.

"אנחנו בהחלט יכולים לחגוג", אמרה מרקל לאחר הזכייה, "זו סופר תוצאה". אחרי שהודתה לצוות הקמפיין שלה, מרקל פנתה גם לבעלה, הפרופסור לכימיה יואכים סאוור, והודתה גם לו "שהיה צריך לסבול די הרבה".

לאתר דה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן