סוכמה עסקת אלשטיין: ישקיע 75 מיליון דולר באי.די.בי אחזקות ובגנדן

המשקיע מארגנטינה יסייע לאי.די.בי להילחץ מהחובות? החברה הודיעה היום על חתימת הסכם עם איש העסקים אדוארדו אלשטיין, לפיו אלשטיין ישקיע 75 מיליון דולר, בנוסף ל-25 מיליון דולר שכבר השקיע, בחברות בצמרת הפירמידה של נוחי דנקנר – גנדן ואי.די.בי אחזקות. זאת לאחר שבמהלך השבוע התקיימו מספר פגישות בין הצדדים על מנת לקדם את ההשקעה של איש העסקים הארגנטיני בגנדן. היום חזר ארצה בעל השליטה באי.די.בי אחזקות, נוחי דנקנר, לאחר שסיכם כאמור את העסקה בארגנטינה, ובתחילת השבוע צפוי אלשטיין לנחות בישראל על מנת לקדמה. ראוי לציין כי העסקה תלויה בהסדר חוב של גנדן אי.די.בי עם מחזיקי האג"ח והבנקים.

על פי ההסכם ישקיע איש העסקים היהודי-ארגנטיני 75 מיליון דולר באי.די.בי אחזקות ובגנדן: 57 מיליון דולר יועברו לאי.די.בי אחזקות וישמשו לפירעון החוב של הקונצרן למחזיקי האג"ח שלו. 18 מיליון דולר נוספים יושקעו בגנדן. זאת בנוסף ל-25 מיליון דולר שכבר השקיע בה.

הפיצול בין החברות נובע מביטול הסדר החוב בין דנקנר לבנק לאומי בשבוע שעבר. העברת הכספים לגנדן מותנית בהסכמת הבנקים המלווים של החברה. ההשקעה האמורה תבוצע בכפוף להשלמת ההסדר שבין החברה לבין נושיה על בסיס העקרונות שהוסכמו בחודש מרץ 2013, והיא כפופה לתנאים מתלים נוספים, ביניהם קבלת האישורים הנדרשים, היעדר שינוי מהותי לרעה במצב החברה והסכמות בנקים מלווים של גנדן.

נשיאת ארגנטינה כריסטינה קירשנר, אדוארדו אלשטיין ונוחי דנקנר | צילום: יח"צ

לאחר ביצוע ההשקעה יחזיק אלשטיין ב-30.77% מהונה של גנדן, וייכנסו לתוקף הסכמות לפיהן, בין היתר, תהיה לנוחי דנקנר ולאדוארדו אלשטיין שליטה משותפת בגנדן ובאי.די.בי. דנקנר יכהן כיו"ר דירקטוריון בחברות הקבוצה, ולאלשטיין תהיה זכות להתמנות כסגן יו"ר דירקטוריון בחברות בהן יכהן דנקנר כיו"ר.

בשבוע שעבר שב והדגיש דנקנר כי למרות שבנק לאומי ביטל את הסדר החוב של בעל השליטה באי.די.בי לבנק, במסגרתו אמורים היו להימחק 150 מיליון שקל מחובו של דנקנר לבנק, "עסקת גנדן שרירה וקיימת".

ההסכם מהווה המשך לשבוע עמוס שעבר על החברה: בתחילת השבוע הגישו נציגות ונאמני סדרות האג"ח של אי.די.בי פתוח לבית המשפט המחוזי בתל אביב בקשה להבראת החברה. הנציגות והנאמנים, המייצגים את בעלי האג"ח, שכלפיהם חוב מצטבר של כ-3.8 מיליארד שקל, גרסו כי החברה חדלת פרעון, וכי על מנת למנוע הידרדרות נוספת במצבם של נושי החברה, מתבקש בית המשפט לאשר תוכנית הבראה כוללת לשיקום החברה.

לפני שבוע בדיוק עשתה הסערה הציבורית שעורר הסדר החוב בין בנק לאומי לבין גנדן, החברה הפרטית בבעלותו של נוחי דנקנר, את שלה: הבנק ביטל כאמור את הסדר החוב עם נוחי דנקנר, לפי ימחקו 150 מיליון דולר מחובו של דנקנר לבנק.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן