סטודנטים, עזבו את הלימודים ובואו לעבוד בפייסבוק

רוצים לקבל מענק של 5,000 דולר ממשקיע של פייסבוק, עזו את הלימודים ובואו לפתח בחברה. פיטר טייל, אחד ממשקיעיה הראשונים של הרשת החברתית ומייסד חברת הגבייה האלקטרונית פיי פאל, הכריז על השקת קרן חדשה שמציעה לצעירים מענק כספי אם ינשרו מהלימודים האקדמיים ויבואו לעבוד כמפתחים בפייסבוק. במסגרת הקרן יוענק סכום של 100,000 דולר ל-20 סטודנטים מתחת לגיל 20 שישתלבו במערך הטכנולוגי והיזמי של הרשת. 

טייל, אשר מחזיק בשני תארים מאוניברסיטת סטנפורד, מתח לא פעם ביקורת נוקבת על מערכת ההשכלה הגבוהה בארה"ב ואמר כי "חוויית הלימודים בקולג' היא אולי כיפית, אך היא לא שווה את עשרות השנים הבאות בהן צריך לעבוד רק כדי להחזיר את ההלוואה ששילמה עליה". בנוסף אמר טייל בראיון לפורבס לפני כשנה כי "לאנשים שונים יש סדרי עדיפויות ותחומי עניין שונים ולכן לא כולם צריכים לפעול בתוך אותה מסגרת". 

רשימת הצעירים שנבחרו על ידי הקרן של טייל לשנת 2012 כבר נסגרה והסטודנטים לשעבר כבר החלו להשתלב במגוון תפקידים בפייסבוק. בין השמות הבולטים ברשימה נמצאים סטארט-אפיסטים במגוון תחומי מדע, הנדסה, עיצוב וטכנולוגיה. כל אחד מהם, מצטיין בתחומו, קיבל את ההזדמנות הנדירה לפתח את הפרויקט האישי שלו במסגרת הרשת החברתית. 

למרות שתואר רשמי ממוסד מכובד להשכלה גבוהה עדין מהווה גורם חשוב בקבלה לעבודה, טייל מאמין שמה שעבד עבור מארק צוקרברג, שפרש מהרווארד כדי לעבוד על הסטארט אפ הקטן שלו, יכול לעבוד גם עבור צעירים רבים נוספים. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן