עוד קצת זמן: אי.די.בי קיבלה 21 יום להגיע להסדר עם מחזיקי האג"ח

בית המשפט המחוזי בתל אביב אישר היום באופן חלקי את בקשתו של עורך הדין רם כספי, בא כוחה של חברת אי.די.בי אחזקות, לקבלת ארכה על מנת להגיע לפיתרון נושא החוב למחזיקי האג"ח.

הסכום, בסך 35 מיליון שקל, אמור היה להיות משולם מחר למחזיקי האג"ח בסדרה ב', ותחת זאת יועבר למשך 21 יום לחשבון שיפתח נאמן חיצוני, כשבמהלך שלושת השבועות הקרובים ינסו באי.די.בי למצוא משקיע חיצוני נוסף או להגיע להסדר כלשהו עם בעלי האג"ח מסדרות ג', ד' ו-ה'.

נוחי דנקנר | צילום: אוליבייה פיטוסי

האחרונים הגישו הבוקר בקשה לצו מניעה כנגד תשלום החוב, כשמנגד ביקש כספי הארכה של 100 ימים כדי להגיע להסדר. בדיון שנערך קבעה כאמור השופטת דניה קרת-מאיר כי החברה, בשליטתו של נוחי דנקנר, תעביר מחר את הסכום לקופת הנאמן, עורכי הדין רובי בכר, נעם שרון ואיל רוזובסקי.

עו"ד כספי בירך את בית המשפט על "גילוי האחריות שתסייע באופן מהותי לכל מחזיקי האג"ח. עמדת החברה הינה שאין היא חדלת פירעון והיא חוייבת ונכונה לשלם את התשלום למחזיקי אג"ח ב' במועדון. ועצם קיומה של הערת 'עסק חי' בדוחות הכספיים שלה אינה מהווה ראייה כלשהי לכך שהיא חדלת פירעון".

את הבקשה הגישו הבוקר חברות הנאמנות הרמטיק, קלדן ושטראוס-לזר בשם בעלי האג"ח, אשר הביעו במהלך המשפט את הסכמתם להסדר. הבקשה הוגשה בעקבות הערת "עסק חי" שפירסמו בשבוע שעבר רואי החשבון של איי.די.בי, אשר משמעותה היא כי החברה עלולה שלא להמשיך להתקיים בעקבות חובותיה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן