ערוץ 10: רשות ני"ע המליצה לפרקליטות להגיש כתב אישום נגד נוחי דנקנר

רשות ניירות ערך סיימה את החקירה בנוגע לחשד לתרמית סביב הנפקת מניות אי.די.בי אחזקות שנערכה בפברואר 2012, והעבירה את התיק לפרקליטות מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) – כך הודיעה היום הרשות. לא ברור מה הייתה המלצת הרשות לפרקליטות, אולם בערוץ 10 דווח הערב כי הרשות המליצה על הגשת כתב אישום בפרשה. 

דבר החקירה נחשף לראשונה בנובמבר 2012, כאשר דנקנר נחקר ברשות בחשד לעבירות תרמית בניירות ערך. על פי החשד, הנחה דנקנר את מקורביו איתי שטרום ועדי שלג, בעליה של חברת המסחר ISP, לקנות מניות של אי.די.בי בעשרות מיליוני שקלים לפני ההנפקה על מנת להעלות את שער המניה.

דנקנר חשוד, על פי הודעת הרשות, כי פעל להשגת מימון בעבור ISP לטובת מטרה זו ובהמשך השתתף במימון התוכנית התרמיתית, הן באמצעיו שלו והן באמצעות אחרים אשר הופנו על ידו ל-ISP במהלך ימי המסחר בהן התקיימה הפעילות. זאת על מנת לרכוש את מניות החברה מ-ISP במטרה להזרים הון להמשך הפעילות התרמיתית, אשר התבצעה בהיקפים של עשרות מיליוני שקלים.

על פי הודעת רשות ני"ע, במהלך החקירה נבדקו חשדות לביצוע עבירות תרמית בניירות ערך, עבירות דיווח, קבלת דבר במרמה, מרמה והפרת אמונים בתאגיד, עבירות הלבנת הון ועבירות שיבוש מהלכי משפט והדחה בחקירה.


נוחי דנקנר | צילום: רויטרס

מרשות ניירות ערך נמסר כי "מדובר בתיק מורכב הכולל חומר ראיות רב. במהלך החקירה בוצעו חיפושים רבים ונגבו עדויות רבות ממעורבים ועדים, בהם בכירים בשוק ההון ונושאי משרה בכירה בחברות ציבוריות". החשודים העיקריים – דנקנר, שטרום ושלג – שוחררו בתנאים מגבילים ובהפקדת ערבויות כספיות בגובה של מיליוני שקלים.

יו"ר רשות ניירות ערך, פרופ' שמואל האוזר, הודה לצוות החקירה של הרשות "על העבודה המאומצת שנעשתה על מנת להשלים את החקירה בנושא ולהביא את התיק לפרקליטות בהקדם האפשרי. מדובר בחקירה מורכבת ומסועפת שכללה בדיקה נרחבת של מעורבים. החקירה התקיימה במישור הסמוי ולאחר מכן במישור הגלוי כאשר צוות החקירה ניהל אותה לאורך כל הדרך באופן מוקפד, ללא משוא פנים וללא פניות".

"לא יזמתי שום מהלך תרמיתי, לא פעלתי ולא הפעלתי אף אחד למהלך תרמיתי ולא מימנתי שום תוכנית תרמיתית", כך אמר בצהריים נוחי דנקנר. "אני בטוח שאמת עובדתית זו תתברר במהרה", הוסיף דנקנר. "עם סיום החקירה והעברתה באופן טבעי לפרקליטות – אני מקווה שלאחר עיון בחומר הראיות תתקבל החלטה לסגור את התיק".

עוה"ד איריס ניב-סבאג ונוית נגב ממשרד שינמן-נגב-ניב, המייצגות את איתי שטרום מסרו בתגובה: "אנו משוכנעות, כי איתי שטרום פעל כחוק ולא עבר כל עבירה.לחקירה זו אין קשר לכספי לקוחות והיא אינה נוגעת בשום היבט בנושא זה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן