ערמוני: "אין סיכום על מתווה חדש – אי.די.בי אחזקות היא פגר מת"

הקרב על אי.די.בי מתחמם לקראת יום ראשון הקרוב – ה-7.7 – המועד האחרון שאותו קבע בית המשפט להגשת הסדרי חוב. אמש התקיימו שיחות מרתוניות אל תוך הלילה בין בעל השליטה בחברה לבין נציגות מחזיקי האג"ח של אחזקות. במהלך השיחות הציע דנקנר להזרים כ-550 מיליון שקל לאי.די.בי פתוח בתמורה ל-50% ממניות פתוח שיועברו למחזיקי האג"ח. החברה האם, אי.די.בי אחזקות, למעשה תימחק על פי מתווה זה.

בנוסף, על פי ההצעה על החברה להזרים כ-150 מיליון שקל נוספיפ עד סוף השנה. לפורבס נודע כי זו הצעה שעדיין לא השיגה את הסכמת נציגות האג"ח וטרם ברור אם הסכמה כזאת אכן תושג. גורמים המקורבים לנושא אומרים כי הזרמת הון חיצוני בהיקף רחב מבורכת אך הם מטילים ספק באמינות ההצעה ואף חושבים שמדובר בנסיון נואש נוסף בטרם פג הדד ליין של בית המשפט. " עדיין אין בטוחות רציניות אל ההצעה, שמענו כבר מספיק הבטחות מהחברה על הזרמות הון", הם אומרים.

חדש: אפליקציית האייפון של פורבס ישראל – להורדה לחצו כאן

באסיפת מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות המתקיימת בשעה זו אמר יואב ערמוני, נציג גלעד קרן פנסיה בנציגות האג"ח כי אין שום סיכום עם החברה והוסיף כי "אי.די.בי אחזקות היא פגר מת – אותנו מעניינות המניות של פתוח".

נוחי דנקנר | צילום: טל שחר

במקביל תמשיך אי.די.בי פיתוח בניסיונותיה למכור לפחות מחצית מאחזקתה מכלל ביטוח (כ-27.5%), אך המתווה החדש שעליו מדובר יאפשר לה למכור את המניות תחת פחות לחץ ולא עד ה-22 באוגוסט כפי שדרש בית המשפט.

עבור מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח מדובר בהצעה טובה שכן תוך החברה יוזרם הון חיצוני של כ-700 מיליון שקל ואי.די.בי אחזקות אכן תמחק.

בתוך כך, בית המשפט העליון דחה הבוקר את הערעור שהגישה חברת אי.די.בי פיתוח על החלטתו של בית המשפט המחוזי בתל אביב בראשות השופט אורנשטיין. בחברה טענו כי הזמן המוקצב למכירת כלל בטוח (עד ה-22.8) אינה סבירה וערערה על הפקדת התשלומים למחזיקי האג"ח עד ה-31.8 בנאמנות, כאמור, הערעור לעליון נדחה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן