פישר תומך בלפיד: "התקציב אמיץ; כל הציבור יצטרך לשאת בנטל"

לראשונה מאז פרסום הצעת התקציב של משרד האוצר, הכוללת העלאות מסים וקיצוצים חדים בתקציבי המשרדים השונים ובשכר במגזר הציבורי, קיבל היום שר האוצר תמיכה גם מנגיד בנק ישראל סטנלי פישר.

פישר ציין כי בעוד שהתכנית מורכבת וכוללת צעדים רבים, הן בצד ההוצאות והן בצד ההכנסות של הממשלה, מדובר בתכנית אמיצה, שמצרף הצעדים הכולל שבה מכוון להשבת המסגרת התקציבית לתוואי אחראי.

לדברי בנק ישראל, תוואי זה ימנע אובדן שליטה על התקציב ויחזיר בסופו של דבר את המשק למגמה של הפחתת נטל החוב ביחס לתוצר, ולכן מדובר בתכנית חשובה ואחראית. בהתייחס לתקציב הביטחון, ציין הנגיד שההחלטה לגבי הקיצוץ בביטחון נתונה בידי הממשלה. "זו חובתה של הממשלה להבטיח את בטחון אזרחיה, אולם יש לעשות זאת תוך שמירה על המסגרת הכוללת שעליה החליטה הממשלה", אמר.


צילום: דוברות משרד האוצר

"כפי שאמרתי כאשר הבעתי תמיכה בהחלטה להעמיד את הגירעון בשנת 2014 על 3%, החלטה זו מחייבת צעדים כואבים", אמר פישר. "מטבע הדברים, הציבור הרחב מרגיש בעיקר את הפגיעה שכל משק בית בישראל יחווה כתוצאה מיישום התכנית. עם זאת, חשוב לזכור, שלא ניתן לעמוד באתגר התקציבי מולו אנו ניצבים תוך התמקדות אך ורק בסקטור כזה או אחר של האוכלוסיה. כפי שציין שר האוצר, הציבור כולו יצטרך לשאת בנטל. בסופו של דבר השבת היציבות הפיסקלית תחזק את עמידותו של המשק בפני זעזועים, תסייע למשק למצות את פוטנציאל הצמיחה שלו, ותתמוך ברווחת הציבור כולו". 

מוקדם יותר היום הגיע שר האוצר יאיר לפיד לבית הנשיא בירושלים, מלווה בבכירי משרדו בראשם מנכ"לית משרד האוצר וראש אגף התקציבים, לפגישת עבודה עם נשיא המדינה שמעון פרס. לפני הפגישה הציג לפיד לנשיא את תקציב המדינה לשנתיים הקרובות.

"זה שלא ברחת מהאתגר מעורר בי כבוד", אמר פרס. "עצם העובדה שנכנסת ראויה לציון. אני נכנסתי למצב דומה ב-1984 כשהייתי ראש הממשלה. אמרו לי שזה סוף העולם. חברי דיברו על ליבי שלא אכנס. זה לא היה פשוט, גרמתי לכאבים עצומים בכל שכבות הציבור, לא מתוך עונג, אלא מתוך כורח. היו הולכים בקניון עם אקדחים כל יום ויורים מחיר חדש. בלי קושי אי אפשר לצאת. עם קושי יש סיכוי. וזה הצליח. ואותם אנשים שדיברו איתי לא עשו את זה מרשע, אלא מייסורים, בסוף כולם התגייסו לסייע ליעדים. אני מאמין בעם הזה ואני יודע את תחושתו. היא אמיתית. קשה לאמהות, קשה לילדים, אבל זה גם עם שכאשר יש קרב או מלחמה כל העם חזית. אין לנו מנוס, זה הדבר הנכון".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן