פרשת הריגול הממשלתי: מכירות הספר "1984" קפצו ב-7000%

בימים האחרונים, לאחר חשיפתה של פרשת ההאזנות לאזרחים האמריקאים על ידי ה-NSA, מתברר שוב עד כמה מדויקת הייתה נבואתו של הסופר ג'ורג' אורוול בספר 1984 שנכתב לפני יותר מ-60 שנה.

פרשת ה-NSA הזכירה לאזרחים רבים בעולם את הספר ובאמאזון דיווחו כי מכירות הגרסאות השונות של הספר זינקו בימים האחרונים מאז שהודלפה פרשת ה-PRISM על ידי אדוארד סנודן (29), טכנאי מחשבים לשעבר ב-CIA.

על פי אמאזון, גרסא אחת של הספר בלטה מעל כולם, מכירות גרסת המאה של הספר זינקו בשבוע האחרון ב-7000%. הספר נכנס לרשימת 100 הכותרים הנמכרים באתר אמזון


צילום: רויטרס

הרומן הדיסטופי של ארוול המתאר חיים המתנהלים תחת שלטון טוטליטרי קיצוני ונחשב לאחד הספרים המשפיעים מאז פורסם ב-1949. כך למשל, הביטוי "האח הגדול" הפך מטבע לשון המתייחס למצב בו פרטים נתונים לפיקוח ולניטור מתמידים מטעם השלטון. אורוול דמיין מצב כזה, אך כיום מחזיקות מדינות באמצעים טכנולוגיים המאפשרים ליישם את החזון הזה במידה כזו או אחרת.

כזכור, סנודןם חשף כי הממשל האמריקני אוסף מידע רחב על אזרחים ברחבי העולם. המידע כלל פרטים אודות תכניתה של הסוכנות, תחת שם הקוד "פריזמה", לאיסוף מיילים, שיחות צ'אט ונתונים נוספים מחברות אינטרנט שכללו את גוגל, פייסבוק, מיקרוסופט, יאהו, AOL ואפל. בארה"ב כבר הודיעו כי יפתחו בחקירה פלילית אודות דליפת המידע.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן