צפו בווידיאו: צוללת האקסטרים שבנה המיליארדר שמאחורי רד בול ב-1.7 מיליון דולר

המיליארדר שהפך את רדבול לענקית משקאות ושיווק צולל מתחת למים: דיטריך מטשיץ הוציא 1.7 מיליון דולר על צוללת אקסטרים חדשה, שבנייתה הושלמה לאחרונה, ומתוכננת לעמוד לשירותם של אורחי המלון היוקרתי לוקואלה שבנה מטשיץ בפיג'י.

הצוללת, שנקראת DeepFlight Super Falcon, גולשת מתחת למים בקלילות של דולפין בשל המבנה המיוחד שלה. מטשיץ שכר את חברת הוקס טכנולוגיות לבניית הצוללת, והממציא גרהאם הוקס אמר לפורבס כי בעוד שמרבית הצוללות האישיות הן גושים מגושמים, שנדרשות טונות של מים כדי להשקיע אותן באוקיינוס, הסופר פלקון הזריז עובד באופן אחר: מוטת הכנפיים שלו ניתנת להזזה, מספקת דחיפה מטה ומאפשרת לכלי לנוע מתחת למים באופן הדומה למטוס באוויר. או כמו שמגדיר את זה הוקס: "תוריד את האף, וייי-הא, אתה עף".

הסופר פלקון של מטשיץ נבנה כדי להתאים במדויק לגופו של המיליארדר. שתי הכיפות האקריליות של המכשיר הן בעלות מקדמי שבירת אור הדומים לאלה של מי הים, כך שברגע שהסופר פלקון יורדת מתחת למים, הכיפה שלה "נעלמת" מעיני המשתמש ומאפשרת לנוסעים לחוות שיט בקוקפיט פתוח.

נוף יפה הוא מטרתה העיקרית של הסופר פלקון. בניגוד לריצ'ארד ברנסון ולג'יימס קמרון, אשר בונים צוללות שנועדו להגיע למעמקי האוקיינוס, הסופר פלקון מתוכננת לטוס תחת לאור השמש. סוללות ליתיום, הדומות לאלה שנמצאות בשימוש המכוניות החשמלית של טסלה, מפעילות מדחף שמאפשר לכלי לשחות במהירות של 4 קשר – בערך מהירותם של לוויתנים וכרישים גדולים, ומאפשרת לאורחי המלון לטוס מתחת למים לצידן של דגי הענק. עומק הצלילה המירבי שלה הוא 121 מטר.

מטשיץ קנה את האי לואקלה, שפעם היה בבעלותו של מו"ל פורבס מלקולם פורבס, ב-2002 ופתח את המלון ב-2011. כבר היום עומדות לרשות האורחים מגוון פעילוית, בהן משחק גולף, רכיבה על סוסים, דיג, והחל מנובמבר, הם יוכלו גם לצלול בגאדג'ט החדש בחינם. טוב, לא ממש בחינם, בכל זאת, מחיר חדר במלון הוא החל מ-4,200 דולר ללילה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן