קבלו 5 טיפים להצלחה מאחת השחקניות האהובות בהוליווד – ומהיזמיות המצליחות בארה"ב

ג'סיקה אלבה היא ממש לא "רק פרצוף יפה". נכון, לשחקנית האמריקאית יש פרצוף יפה, אפילו יפה מאוד, והיא נחשבת כבר שנים לאחת השחקניות המושכות והמצליחות ביותר בהוליווד. אך אלבה, כאמור, לא הסתפקה בתואר ובהצלחה המסחררת כשחקנית, והפכה בשנים האחרונות גם לאחת היזמיות המוצלחות ביותר בארה"ב ולאחת הנשים בעלות העושר העצמאי (שבנו את הונן בעצמן, ללא ירושות או ייחוס משפחתי) הצעירות ביותר במדינה.

אלבה רק בת 34, אך היא כבר יכולה להתגאות בשורה ארוכה של סרטים ברזומה – וגם בחברה אותה הקימה לבדה, ושווה כיום על פי ההערכות מעל מיליארד דולר. אלבה עצמה מחזיקה על פי ההערכות בין 15% ל-20% מהחברה, ולכן ניתן להעריך כי הונה שווה לכל הפחות כ-200 מיליון דולר. כעת, עם ניסיון באולפני הוליווד ובכנסי משקיעים, אלבה ממשיכה לקדם את אימפריית הענק שהקימה אל עבר היעד הבא – להכפיל את שווי החברה, יעד אשר רבים מאמינים כי יהפוך לריאלי כבר בעתיד הקרוב.

לא רק פרצוף יפה. אלבה | צילום: מתוך ויקיפדיה

את חברת Honest הקימה אלבה בשנת 2008 לאחר שביתה הבכורה נולדה. אלבה, שכבר אז החזיקה בהון לא מבוטל, רצתה לרכוש ציוד מיוחד לתינוקת שלא יכיל פלסטיק תעשייתי, חומרים רעילים והורמונים אשר נמצאים ברבים מכלי הבית הנמכרים בחנויות. כשהבינה כי מוצרים כאלה פשוט אינם בנמצא, היא החליטה להקים חברה חדשה אשר תאפשר להורים לרכוש בקבוקים מפלסטיק ביו-אורגני, מוצצים מחומרים אורגניים ונטולי רעלנים, כלי אוכל מיוחדים, חיתולים, צעצועים, ועוד עשרות מוצרים המורכבים מתרכובות חדישות, אורגניות וללא שום הורמונים או חשש לרעלנים. בקרוב תשיק החברה גם קו חדש למוצרי היגיינה נשית, ובעתיד, מקווה אלבה, הפעילות תמשיך ותתפתח גם לתחומים נוספים.

את החברה, כאמור, הקימה אלבה בשנת 2008. בשנת 2012, השנה הראשונה בה החלה לשווק מוצרים לקהל הרחב, רשמה החברה רווח נקי בגובה 10 מיליון דולר בשנה. בשנה החולפת, הנתון כבר עמד על 150 מיליון דולר, ורבים מעריכים כי בשנה הקרובה הרווח יטפס עד ל-250 מיליון דולר. ועם הערכות שונות באשר להנפקה ציבורית בעתיד הקרוב, נראה כי העתיד של החברה ושל אלבה עצמה נראה וורוד במיוחד.

כעת, אלבה משתפת בפרויקט מיוחד את קוראי פורבס בטיפים החשובים ביותר אשר צברה בניסיונה כיזמית וכמייסדת חברת ענק, ומצביעה על הגורמים החשובים ביותר להצלחתה, לראייתה. אמנם כתבות בסגנון "טיפים מפי יזמים שעשו את זה" הן אינן דבר נדיר כיום, אך בין כל הכתבות, היזמים, העצות והטיפים מאוד נדיר למצוא על תקן היזמית את אחת היזמיות המוצלחות ביותר בארה"ב – וגם אחת הכוכבות הידועות והאהובות ביותר בהוליווד. אלו הם, כאמור, 5 הטיפים החשובים ביותר ליזמים מתחילים – היישר מפיה של ג'סיקה אלבה.

1. תחדדו את הרעיון עד למקסימום. ואז תחדדו עוד קצת. כשאלבה החליטה לצאת לדרך, היא מספרת, היא חיפשה אחר שותף עסקי בעל ניסיון. אז היא נפגשה עם בריאן לי, יזם אינטרנט עם 2 חברות ברזומה וחבר טוב של בעלה. כשהשניים נפגשו לראשונה, היא הגישה ללי קובץ בן 50 עמודים שמתאר בפרוטרוט את הרעיון והתכנית הבסיסיים. "היה שם הרבה יותר מדי חומר", היא מספרת היום בחיוך. אחרי 18 חודשים השניים נפגשו שוב. הפעם, אלבה הציגה לו מצגת עם 10 שקפים בלבד. "הפעם הוא הבין בדיוק ולא היה צורך בשאלות נוספות", לדבריה. לכן, לא במקרה העצה הראשונה של אלבה היא לחדד את הרעיון עוד ועוד. מיצאו את ליבת הרעיון שלכם, הבינו מה הדבר החשוב לכם ביותר (במקרה שלה: חיתולים). כל היתר כבר יבוא בהמשך.

2. תגייסו אנשים שיחפו על החולשות שלכם. אלבה יודעת במה היא טובה. "אני ממש אוהבת להתעסק בשיווק ובעיצוב של המוצרים השונים, וגם בבנייה לשל המותג שלנו", היא מספרת. "שם גם נמצאת עיקר הפעילות שלי". אבל ניהול חברת הענק הזו דרש הרבה מאוד יכולות ומיומנויות שלאלבה עצמה פשוט לא היו – והיא לא התביישה להודות בכך. לכן היא גייסה את לי שינהל את הצד העסקי והביאה עוד כמה וכמה שותפים לדרך שידאגו ל"נקודות החולשה" שלה. "אתה אף פעם לא רוצה להיות האדם הכי חכם בחדר", היא אומרת.

3. אל תמהרו לצאת לשוק. חברת Honest משווקת היום מעל 120 מוצרים שונים, אך אלבה מספרת כי כל מוצר חדש מתח מחדש את רף הסבלנות שלה ושל שאר המנהלים. קו מוצרי ההיגיינה הנשית אשר יושק בחודש הבא, היא מספרת, היה "מוכן על המדף" קרוב לשנה וחצי. אך אלבה בטוחה שהבדיקות החוזרות, ההמתנה והסבלנות הם אלו שבנו את המותג החזק שלה: "למצוא את היצרן הנכון, את החומרים הנכונים ביותר, לבדוק את המוצר עוד פעם ועוד פעם… זה היה מאוד מאתגר כל פעם מחדש. אבל אנשים יכולים להשתמש במוצרים שלנו ולחוש בטוחים באמת, וזה בדיוק מה שרצינו לספק להם".

החברה שווה מעל מיליארד דולר | צילום: מתוך אתר החברה

4. אתם לא חייבים להוציא הרבה כסף על פרסום ושיווק. כמובן שמאוד קל לתת עצה שכזו כשאת אחת השחקניות האהובות והמפורסמות בהוליווד, וגם אלבה יודעת את זה. היא משמשת כמייסדת, מנכ"לית – וכפרזנטורית החברה, ולדבריה היא כבר ניסתה "לצעוק מעל כל גג אפשרי" על החברה החדשה שהקימה. אז אמנם אלבה נהנית מיתרון מוקדם (ומשמעותי במיוחד) – אך עדיין, היא משוכנעת כי פרסום מסורתי פשוט פחות אפקטיבי כיום. גם מאמצי השיווק של החברה מתמקדים בעיקר ברשתות החברתיות, ואלבה בטוחה כי "השיווק הטוב ביותר הוא מפה לאוזן. אם המוצר טוב, הלקוחות מספרים עליו לחבריהם שגם הם יקנו אותו. אם הוא לא טוב, כלום לא יעזור".

5. אתם יכולים לפתור בעיות חברתיות באמצעות חברות למטרות רווח. אלבה הייתה פעילה בתחום החומרים הרעילים והכימיקלים בוצרים השונים הרבה לפני שהקימה את החברה. היא התראיינה בנושא עשרות פעמים, קראה לשינוי החוק, והתרעמה על כך שהחקיקה בנושא בארה"ב, אשר קיימת משנת 1976, עדיין מותירה ליצרנים להשתמש בלמעלה מ-80,000 כימיקלים שונים. כעת, היא יודעת שהשינוי החברתי שתוכל לייתר בארה"ב ובעולם כולו גדול בהרבה באמצעות חברת Honest מאשר היתה מייצרת כסלבריטאית המתראיינת בנושא בוקר וערב. "ראיתי את חוסר הצדק שהיה המציאות של כולנו, וניסיתי לשנות אותה במסגרת עבודה שלא למטרת רווח", היא מספרת. "בסוף הבנתי שאפשר לפתור בעיה עקרונית עם חברה למטרת רווח. אם הממשל לא מתכוון לשנות את המציאות הנוראית הזו, לתת לציבור הרחב את היכולת לבחור ולשנות את המציאות בעצמם זה מעשה חזק ומשמעותי מאוד". וכמה שהיא צודקת.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן