רומן יקר: כמה שווה נובלה בכתב ידו המקורי של הסופר סמואל בקט?

הרומן הראשון של הסופר האירי סמואל בקט, "מרפי", כתוב בכתב ידו, נמכר היום במכירה פומבית בלונדון בכמעט מיליון ליש"ט (1.5 מיליון דולר).

אוניברסיטת רידינג הייתה זו שהצליחה בסופו של דבר לשים את ידה על כתב היד, המכיל הערות בכתב ידו של הסופר ואשר שונה בצורה משמעותית מן הרומן המוגמר שפורסם ב-1938. הסכום המדויק ששילמה האוניברסיטה עבור כתב היד של חתן פרס נובל לספרות עמד על 962,500 ליש"ט.

"זהו ללא ספק כתב היד החשוב ביותר מבין הרומנים שנכתבו על ידי סופר בריטי או אירי מודרני", אמר פיטר סלי, מומחה בכיר בבית המכירות הפומביות סותבי'ס. "כתב היד עשוי להאיר באור חדש את לימודי בקט לעוד שנים רבות".

בקט (מימין) | צילום: רויטרס

כשהוא פרוש על פני 6 מחברות, מכיל כתב היד תיקונים רבים, שרבוטים, ורישומים, בין היתר של הסופר האירי ג'יימס ג'ויס ושל השחקן צ'רלי צ'פלין, שניים שהשפיעו רבות על יצירתו של בקט. הרומן נכתב בין אוגוסט 1935 לבין יוני 1936.

בקט נולד בדבלין בשנת 1906, אולם חי ועבד במשך רוב חייו בפריז. הוא כתב בצרפתית ובאנגלית, וזכה בפרס נובל לספרות בשנת 1969. הוא מת בשנת 1989. הרומן הראשון שלו נחשב לקומי ביותר מבין כל יצירותיו. "הרכישה של 'מרפי' תספק "הזדמנויות ללמוד יותר על אחד הסופרים הגדולים ביותר", אמר דייויד בל מאוניברסיטת רידינג.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן