רשות ני"ע: "ערים לחשיבות סיום חקירת דנקנר מוקדם ככל האפשר"

בעוד בימים האחרונים מתנהל קרב השליטה על קונצרן אי.די.בי, הרשות לניירות ערך השיבה על פניה של התנועה לאיכות השלטון באשר לפרשת החקירה של דנקנר על ידה בנובמבר האחרון" "הרשות ערה לחשיבות סיום החקירה במועד קרוב ככל האפשר"

"הרשות עושה את מירב מאמציה ומשקיעה זמן ומשאבי חקירה ניכרים בחקירת פרשה זו", לשון תשובת הרשות. "מדובר בפרשייה מורכבת, מרובת עדים ומסמכים, והחשדות נשוא החקירה מתייחסים למספר ישויות ולא רק לנוחי דנקנר. כבכל חקירה, הרשות פועלת על פי חובתה תוך שהיא שמה לנגד עיניה את טובת המשקיעים".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

כזכור, בנובמבר האחרון, מחקר יו"ר קבוצת אי.די.בי נוחי דנקנר בחשד לעבירות תרמית בניירות ערך, קבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים ועבירה על חוק איסור הלבנת הון, בהקשר להנפקת מניות וכתבי אופציה שבוצעה על ידי החברה ב-23 בפברואר 2012. על פי החשד, הנחה דנקנר את מקורבו וסוחר בבורסה לקנות מניות של אי.די.בי בעשרות מיליוני שקלים לפני ההנפקה על מנת להעלות את שער המניה.

צילום: סיוון פרג'

דנקנר שוחרר בתנאים מגבילים, וצו עיכוב יציאה מהארץ הוטל עליו למשך 180 ימים, כמו גם ערבות של 5 מיליון שקל. בבקשה להטלת עיכוב יציאה מן הארץ נכתב: "לאור חומרת העבירות, אופן ביצוען המתוחכם והיקפן, מתקיים חשש ממשי לשיבוש מהלכי משפט בדרך של תיאום גרסאות, השפעה על עדים ומעורבים פוטנציאלים והשמדת ראיות. לאור חומרת החדשות והיקף הפעילות קיים חשש ממשי להימלטות מאימת הדין".

דנקנר בימים האחרונים נתון בימים האחרונים לקרב השליטה על הקונצרן שבידו לאחר שביום שישי בבוקר חתמו נציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי אחזקות ונציגות מחזיקי האג"ח של אי.די.בי פתוח על הסדר בו הן משתפות פעולה בתור נושי החברה ולמעשה משתלטות עליה.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן