שטייניץ: "סביר להניח שאשאר שר האוצר גם בממשלה הבאה"

"ניאלץ לבצע קיצוצים מתונים אך משמעותיים בתקציב הביטחון", כך אמר הלילה שר האוצר יובל שטייניץ בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס, לאחר הנפקת האג"ח המוצלחת של האוצר בחו"ל, במסגרתה גויסו 2 מיליארד שקל, ונרשמו ביקושים של פי 4.5 מההיצע.

בראיון ציין שטייניץ כי אין תוכניות להעלאת המסים במטרה לשמור על הגירעון במסגרת היעד של 3%, אך הוסיף: "תחום שבו נהיה חייבים לבצע קיצוצים מתונים אך משמעותיים הוא תקציב הביטחון. זה לא קל, אך עשינו זאת בעבר.

כשנשאל אם הקיצוץ בתקציב יכלול קיצוץ גם בקצבאות לחרדים, אמר שטייניץ: "נשקול גם את זה, אך אני לא רוצה להיכנס לפרטים". הוא הוסיף כי החרדים מכירים בכך שהם לא יכולים להימנע יותר מלקחת חלק בנטל שהוא זכות מעבר של כל ישראלי.


קדנציה נוספת? שטייניץ | צילום: רויטרס

שטייניץ הוסיף כי אינו יודע אם החרדים יהיו חלק מהקואליציה: "אם הם יסכימו להתפשר על דברים שיקרים להם מאוד הם ייכנסו לממשלה. אם לא הם יישארו בחוץ", ציין.

 

שר האוצר העריך כי התמ"ג הישראלי יצמח ב-2013 ב-3.5%, עלייה ביחס לצמיחה של 3.3% שנרשמה ב-2012. הוא הוסיף כי לא יופתע אם הצמיחה אף תיגע ברף של 4%. סיבה אחת לאופטימיות של שטייניץ היא הזרמת הגז הטבעי ממאגר תמר, שצפויה לצאת לדרך באפריל.

למרות השמות הרבים שנזרקו כמועמדים לתפקיד שר האוצר בממשלה הבאה, הביע שטייניץ ביטחון בכך שהוא יישאר בתפקידו לקדנציה נוספת. "סביר להניח שאשאר לכהן בתור שר האוצר. אך ייתכן גם שאהיה בתפקיד אחר", אמר לרויטרס.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן