שר התמ"ת הורה לפתוח בבדיקה בחשד להפרת חוקי עבודה במעריב

האם מחאתם של עובדי מעריב בעקבות מכירת העיתון לאיש העסקים שלמה בן צבי שנחתמה סופית אתמול מניבה פירות? שר התמ"ת, שלום שמחון, הורה אמש למינהל הסדרה ואכיפה במשרד, לפתוח בבדיקה לחשד להפרת חוקי עבודה ופגיעה בזכויות העובדים בעיתון. כן הנחה השר את מנכ"ל שירות התעסוקה, בועז הירש, להיערך לטיפול במאות העובדים, במידה ויפוטרו. במשרד התמ"ת הדגישו כי אי תשלום שכר או מתן זכויות לעובדים, משמעותו עבירה על החוק, ולא רק חובה שבין המעסיק לעובד.

מאי.די.בי נמסר בתגובה כי "יו"ר אי.די.בי, נוחי דנקנר, נאבק להצלת העיתון ולשמירת זכויות העובדים, כאשר שתי מטרות עומדות לנגד עיניו: האחת, לשמור על מקור פרנסתם של כמה שיותר עובדי מעריב ועל מלוא זכויותיהם, והשנייה, לעשות הכול כדי שהעיתון לא ייסגר. בהתאם לכך, דסק"ש וקבוצת אי.די.בי לא יקבלו אף לא אגורה מעסקת מכירת מעריב. כל תמורה שתתקבל מעסקה זו תלך לקופת העיתון, כלומר לשמירת זכויות העובדים ולהחזר חובות, והוא הדין לגבי התמורה מעסקה נוספת למכירת בית הדפוס של העיתון בעיר בת ים".

"אם אחרי שתי העסקאות הללו יישאר עדיין פער בכספים שמגיעים לעובדים", הודיע דנקנר, "אמליץ לדירקטוריון דסק"ש להעביר לעובדי מעריב את החלק היחסי שלנו ואני מקווה ששותפנו במעריב יתרום גם הוא את חלקו".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

ועד הפעולה של עיתונאי מעריב, אשר הכריז אתמול על השבתת העיתון והאתר ביום שלישי הקרוב, הבטיח כי במהלך יום שני יתקיימו בתוך בית מעריב דיונים, הסברים, וייעוץ פנסיוני ומשפטי. אתמול נפגשו בוועד בפעם הראשונה עם שלמה בן צבי, יחד נציגי ארגון העיתונאים וההסתדרות.  

הפגנת עובדי מעריב ביום חמישי | צילום: אהוד כהנים

בוועד הציגו בפני הרוכש את החששות והשאלות של העובדים, אולם לדבריהם לא קיבלו תשובות מספקות. בן צבי הצהיר שברצונו להמשיך ולהוציא את מעריב כעיתון יומי מודפס, לרבות כתבי עת ומקומונים, אבל לדברי הוועד גם הבהיר שטרם בירר את העלויות התפעוליות ואת מקורות ההכנסה כולם, ומכיוון שכך אינו יכול להבטיח דבר לגבי עתיד העיתון או העובדים. בוועד הבטיחו להמשיך במאבק בכל הכלים העומדים לרשותו, כולל משמרות מחאה מול בתיהם של דנקנר ועופר נמרודי.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן