Forbes Israel Logo

אחד העם: מניית אי.די.בי נפלה ב-5.1% על רקע חקירת דנקנר

יום לאחר הודעת בנק ישראל על הותרת הריבית על כנה, ננעלה הבורסה בתל אביב בעליות שערים, על רקע ההסכמות באירופה בנוגע להקלת חובותיה של יוון. מניות אי.די.בי אחזקות, אי.די.בי פיתוח ודסק"ש עמדו במוקד לאחר הפרסום היום כי יו"ר הקבוצה נוחי דנקנר נחקר ברשות ני"ע בחשד למרמה. החקירה הביאה לצניחה של 5.1% במניית אי.די.בי, אחזקות, ולירידה של 4.9% במניית דסק"ש. מניית אי.די.בי אג"ח ד' צנחה ב-8.6 והביאה לתשובה של 60.7%.

במקביל, ממשיכה עונת דוחות החברות הישראליות בישורת האחרונה, כשהשבוע צפויים הבנקים לפרסם את דוחותיהם. 

מדד ת"א 25 התחזק ב-0.5%, מדד ת"א 100 התחזק ב-0.6%, מדד הבנקים נחלש ב-0.2%, מדד הביטוח טיפס ב-4% ומדד מניות הנפט והגז הוסיף 1.2% לערכו. מדד הנדל"ן התחזקה ב-1.4% כשברקע הפרסומים כי הביקוש לדירות חדשות עלה באוקטובר ב-3% בהשוואה ל-10 החודשים הקודמים, וכי 48% מבכירי ענף הנדל"ן בישראל צופים כי מחירי הדירות בארץ לא ישתנו בשנה הקרובה.

יו"ר קבוצת אי.די.בי, נוחי דנקנר, נחקר אמש בחשד לעבירות תרמית בניירות ערך, קבלת דבר במרמה ומרמה והפרת אמונים ועבירה על חוק איסור הלבנת הון, בהקשר להנפקת מניות וכתבי אופציה שבוצעה על ידי החברה ב-23 בפברואר 2012. על פי החשד, הנחה דנקנר את אחד ממקורביו ואדם נוסף הסוחר בבורסה לקנות מניות של אי.די.בי בעשרות מיליוני שקלים לפני ההנפקה על מנת להעלות את שער המניה.

דנקנר שוחרר בתנאים מגבילים, וצו עיכוב יציאה מהארץ הוטל עליו למשך 180 ימים, כמו גם ערבות של 5 מיליון שקל. בבקשה להטלת עיכוב יציאה מן הארץ נכתב: "לאור חומרת העבירות, אופן ביצוען המתוחכם והיקפן, מתקיים חשש ממשי לשיבוש מהלכי משפט בדרך של תיאום גרסאות, השפעה על עדים ומעורבים פוטנציאלים והשמדת ראיות. לאור חומרת החדשות והיקף הפעילות קיים חשש ממשי להימלטות מאימת הדין".

החברה לישראל פרסמה הבוקר את דוחותיה לרבעון השלישי ודיווחה על רווח נקי המיוחס לבעלי המניות של 159 מיליון דולר, לעומת 151 מיליון ברבעון המקביל אשתקד – עלייה של 5.3%. לתוצאות תרמו בעיקר הרווחים של החברה הבת כיל, וחברת צים, שעברה מהפסד של 66 מיליון דולר ברבעון המקביל בשנה שעברה לרווח של 16 מיליון דולר ברבעון הנוכחי.

צילום: רויטרס

מניית חברת בבילון, שצנחה אתמול ב-7.1%, חוזרת לעלות, והיום התחזקה ב-1%. בתחילת החודש הגישה בבילון תשקיף לרשות ני"ע בארה"ב, אולם שלשום דיווחה החברה כי היא דוחה את הליך ההנפקה בנאסד"ק לחודש ינואר 2013. מבבילון נמסר כי טיוטה ראשונית לרישום מניותיה למסחר בארה"ב הכולל תשקיף כבר הוגשה לרשות ניירות ערך בארה"ב.

מניית אל על טיפסה ב-5.6% לאחר שהחברה פירסמה היום את דוחותיה הכספיים לרבעון השלישי, אשר דיווחו על רווח תפעולי של 62.5 מיליון דולר, לעומת 24.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד (עלייה של 151%) ועל רווח נקי של 37.4 מיליון דולר לעומת רווח של 20.8 מיליון דולר אשתקד, זינוק של 79%.

שרי האוצר של מדינות גוש היורו וקרן המטבע הבינלאומית הגיעו להסכמה על יעד חוב חדש ליוון, בצעד משמעותי לקראת הענקת השלב השני של הסיוע למדינה. לאחר כ-10 שעות של דיונים מרתוניים בפגישתם השלישית, הגיעו שרי האוצר של 17 מדינות הגוש להסכמה על הפחתת החוב היווני ב-40 מיליארד יורו לרמה של 124% מהתמ"ג, ואף לדחייה של העמידה בתשלומים לשנת 2020, זאת בכדי לאפשר למדינה לעמוד בנטל החוב.

בנק ישראל הותיר אתמול את הריבית במשק לחודש דצמבר ברמה של 2%. הותרת הריבית על כנה תאמה את ציפיות מרבית האנליסטים, אשר חזו כי למרות הירידה המפתיעה במדד המחירים לצרכן, בנק ישראל לא ימהר להוריד ריבית שוב. לפי בנק ישראל, "התפתחות המחירים בפועל מצביעה על המשך התמתנות סביבת האינפלציה, ובהסתכלות על 12 החודשים האחרונים האינפלציה עומדת במטרה והתייצבה על 1.8%".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.