Forbes Israel Logo

אחד העם: מניית בבילון צנחה ב-6%, אי.די.בי נפלה ב-4%

המסחר בבורסה בתל אביב ננעל ביציבות על רקע המשך המו"מ על חוק ההסדרים לשנת 2013-2014 כאשר הממשלה מדגישה את נחישותה להמשיך להנהיג רפורמות בכל ענפי המשק, זאת לאחר שאתמול אישרה רפורמה מקיפה בענף הרכב. 

מדדי ת"א 25 ו-100 ננעלו ביציבות, מדד הבנקים נחלש ב-0.1% ומניות הגז והנפט רשמו עלייה של 0.1%.התארגנות המשקיעים הפרטיים באי.די.בי אחזקות פנתה היום לבית המשפט המחוזי בתל אביב בבקשה לדחות את הבקשה לפירוק אי.די.בי פתוח ולמנות מטעם בית המשפט "נציג בעל ניסיון שישמור על האינטרסים של בעלי החוב בחברה". בנוסף, יוצאים בהתארגנות במסר חריף כנגד מה שהם מכנים, "משא ומתן בין קרן יורק לנוחי דנקנר מאחורי גבם של כלל בעלי החוב".

בהתארגנות, אותה מוביל אוהד אלוני, יוצאים במתקפה חזיתית כנגד קרן יורק שלטענת ההתארגנות מבקשת לפרק את אי.די.בי פתוח, ובמקביל לפגוע בשאר בעלי החוב לקבוצת אי.די.בי. לטענת ההתארגנות מתנהלת יורק במטרה להשתלט על אי.די.בי פתוח למרות יכולתה של החברה להחזיר את חובותיה.

אתמול הביע בעל השליטה באי.די.בי אחזקות נוחי דנקנר אופטימיות לגבי הסדר החוב מול הבנקים. בראיון לערוץ 2 אמר אמש דנקנר: "חתמתי עם אלשטיין על הסכם ביום חמישי, ואנחנו מקווים לטוב", אמר. בנוגע להסדר החוב מול בנק לאומי אשר בוטל בשבוע שעבר אמר דנקנר כי "זה לא שהבנק לא מאשר הסכם, הבנק לא אישר מחיקה, ולא תהיה מחיקה". מניית אי.די.בי איבדה היום 4% מערכה. 

אלון כרמלי. פורש | צילום: איתן ריקליס

חברת היי טק הישראלית בבילון דיווחה אמש על תוצאותיה לרבעון הראשון של השנה. על פי הדוח, הרווח ברבעון הראשון הסתכם ב-40.4 מיליון שקל, זינוק של 180% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בבילון הודיעה כי היא נמצאת במשא ומתן לרכישת חברה לשיפור ממשק החיפוש וחשפה פרטים נוספים על ההסכם עם יאהו. כרמלי יעזוב לאחר חמש שנים כמנכ"ל בשל "מיצוי בתפקיד". מניית בבילון צנחה ב-6%.

אחרי השמים הפתוחים, גם הרפורמה בענף הרכב יצאה היום לדרך. הממשלה אישרה פה אחד את המהלך שנועד להגדיל את התחרות, אשר לדברי שר התחבורה ישראל כץ צפוי להוזיל את מחירי המכוניות החדשות ב-20% לפחות. הצעת ההחלטה שאושרה בממשלה מסדירה את תחומי הרכב ופותחת לתחרות את ענפי הרכב השונים ובכללם יבוא, מכירת רכב חדש ומשומש, ליסינג והשכרה, טיפול במוסכים, חלקי חילוף, ביטוח ושמאות.

 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.