Forbes Israel Logo

אחרי ימים אדומים: הבנקים משכו את הבורסה בתל אביב לעליות

יום המסחר בבורסה של תל אביב ננעל בעליות שערים לאחר שלושה ימים רצופים של ירידות. ברקע המסחר הייתה האופטימיות בנוגע לפתרון המצוק הפיסקלי בארה"ב, שהביאה אתמול לנעיהל חיובית בוול סטריט, והשפיעה על המסחר בתל אביב.

מדד תל אביב 25 התחזק ב-0.4%, מדד תל אביב 100 הוסיף 0.4% לערכו. מדד הנפט והגז עלה ב-0.7% ומדד הבנקים זינק ב-1.5%.

המשא ומתן בין הדמוקרטים לרפובליקנים בנושא המצוק הפיסקלי נכנס להילוך גבוה: אתמול נפגשו הצדדים ונשיא ארצות הברית הניח על השולחן הצעה חדשה, שנועדה לרכך את התנגדות הרפובליקנים להעלאת שיעורי המס על בעלי הכנסות גבוהות, כפי שדורש הבית הלבן.

צילום: אהוד כהנים

השינוי העיקרי של ההצעה החדשה מצביע על התפשרות של הדמוקרטים בנושא מס על הכנסה גבוהה – הנקודה הרגישה ביותר לרפובליקנים, ובכך מקווים שתתקצר הדרך להסכם שימנע את נפילת ארצות הברית מהצוק. על פי ההצעה החדשה העלאת שיעורי המס תחול רק על בעלי הכנסה שנתית של 400 אלף דולר ומעלה, במקום רף של 250 אלף דולר, שמצוין בהצעה המקורית של הבית הלבן.

מניית טבע המשיכה לרכז עניין לאחר שהודיעה אתמול על הסכם שיתוף פעולה עם חברת הנדוק למיזם משותף שיאפשר חדירה של טבע לשוק התרופות בדרום קוריאה, שוק שמוערך ב-14 מיליארד דולר בשנה. המניה עלתה היום ב-0.4%.

עלייה חלה ביצוא הסחורות מארצות האיחוד האירופי ומארצות הברית, לעומת המשך הירידה בסחר הסחורות עם ארצות אסיה – כך על פי נתוני המגמה בחודשים האחרונים (ספטמבר- נובמבר 2012) שפירסמה היום הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בנוגע לסחר החוץ לפי ארצות, בהמשך לנתוני המסחר שפירסמה בשבוע שעבר. בחודש נובמבר הסתכם יבוא הסחורות (למעט יהלומים) ב-17 מיליארד שקל. 36% מהיבוא היה מארצות האיחוד האירופי, 13% מארצות הברית, 19% מארצות אסיה ו-32% הנותרים מקבוצת יתר ארצות העולם.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.