Forbes Israel Logo

אחרי לילה ארוך: ועדת הכספים מתכנסת לאשר את חוק ההסדרים

ועדת הכספים תתכנס הבוקר ב-10:30 בכדי לחדש את ההצבעות בחוק ההסדרים במשק. אתמול, לאחר קרוב ל-14 שעות של הצבעות, ובתום דיונים סוערים והטחת האשמות בין הקואליציה לאופזיציה, אישרה ועדת הכספים כמחצית מסעיפי החוק.  בקואליציה מקווים לאשר היום את חוק ההסדרים לקראת העלאתו להצבעה בקריאה השנייה והשלישית במליאה.

במהלך הדיון המרתוני חברי האופוזיציה מהסיעות החרדיות כמו גם אלו מהעבודה, ממרץ ומהסיעות הערביות עיכבו בכוונה את הקואליציה ונציגי הממשלה.בלא מעט סעיפים הם ערכו "פיליבסטר" וקיימו התייעצויות שמטרתם לעכב את ההכרעה. ("פיליבסטר" הוא תרגיל פוליטי שתכליתו לעכב הכרעה כלשהי באמצעות שיטות שונות למשיכת זמן).

בין יתר הסעיפים שאושרו אתמול הוועדה אישרה את העלאת מס חברות מ- 25% ל- 26.5% – כאשר המס החדש יחול מתחילת 2014. מס ההכנסה יוטל לפי מדרגות מס כך שמי שמרוויח עד 14 אלף שקל ישלם 1% מס הכנסה,מ-14 עד 22 אלף שקל ישלם 1.4% (במקום 1.5%) ואילו מי שממשתכר מעל 22 אלף שקל ומעלה ישלם 2% מס הכנסה. השינוי הזה משמעותו הפחתת הכנסות צפויות לקופת המדינה ב-1 מיליארד שקל. "זה מתווה מבורך", אמר יו"ר הוועדה סולימאנסקי. "אני חושב שזו הצעה מאוד נדיבה. שמייצג נאמנה את עמדתינו".


צילום: דוברות הכנסת

באשר לקצבאות הילדים קצבת הילד הראשון תגיע ל-140 שקל בחודש לעומת 175 שקל קודם לכן. גם קצבאות ילדים של מי שנולד לפני יוני 2003 ייפגעו. "אלו קיבלו קצבאות גדולות יותר משאר הילדים, תוספת שהם נושאים איתם עוד מ-2003", הסבירו בוועדת הכספים.

מוקדם יותר הגיעו בקואליציה להבנות וביטלו את כוונת האוצר להטיל מס של 3.5% על משפרי הדיור. גם הצעת האוצר לגבות דמי ביטוח לאומי ומס בריאות מעקרות הבית תבוטל גם היא ותוצא מחוק ההסדרים.

ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד, נועדו אתמול והחליטו כי ביום ראשון תובא לאישור הממשלה הפחתה בתקציבי משרדי הממשלה – זאת כנגד צמצום הגזירות על האזרחים כפי שהובא אתמול לוועדת הכספים של הכנסת וכדי לשמור על מסגרת התקציב ויעד הגירעון.

"היה פה תהליך נכון והיו דברים שלא הייתי מוכן לדבר או לוותר עליהם. אני מאוד מרוצה מהתוצאה" – כך אמנר אתמול שר האוצר יאיר לפיד בראיון לערוץ 10, בהתייחסו לשינויים בגזירות התקציב. "אלו לא עיזים, זו הפוליטיקה החדשה, קיימתי דיאלוג ושמעתי אנשים. זה לא כמו פעם שמשרד האוצר שם את הדברים על השולחן והלך".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן