Forbes Israel Logo

אי.די.בי פתוח הפסידה 746 מיליון שקל – לא פרסמה הערת "עסק חי"

קבוצת אי.די.בי, שנמצאת בשליטתו של נוחי דנקנר, הצליחה לצמצמם מעט את הפסדיה בשנת 2012, אך גירעונות החברה והתחייבויותיה לנושים נותרו גדולות מאוד. בהתאם, פרסמה אי.די.בי אחזקות הערת "עסק חי", לפיהם קיימים ספקות משמעותיים בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי. אי.די.בי פתוח הצליחה להימנע מהערת עסק חי, אך עברה לגירעון של 239 מיליון שקל. כך עולה מדוחות החברות אשר פורסמו היום.

על פי הדוחות, החברה האם, אי.די.בי אחזקות, הפסידה בשנת 2012 960 מיליון שקל. החברה אמנם צמצמה את ההפסד הנקי ב-64%, אך הגירעון של החברה הגיע ל-1.8 מיליארד שקל.

להפסדים תרמו הוצאות מימון גדולות וכן הפסדים מההשקעות בגז ונפט (באמצעות מודיעין), ממחיקת הון של 239 מיליון שקל בשל פרויקט הפלאזה הכושל בלאס וגאס, וכן מהפסד של 116 מיליון שקל שנרשם בחברה המוחזקת שופרסל.

בהתאם, פרסמו רואי החשבון של החברה הערה על "ספקות בדבר המשך קיומה של החברה כעסק חי". נזכיר כי בחודש האחרון הגיעה אי.די.בי להסכמות עם נציגות מחזיקי האג"ח בדבר הסדר חוב.

בניגוד לאי.די.בי אחזקות, הצליחה החברה הבת אי.די.בי פתוח להימנע מהערת "עסק חי", למרות הפסד של 746 מיליון שקל ב-2012, ולאחר שסיימה את הרבעון הרביעי של 2012 עם רווח של 47 מיליון שקל. מדובר בהפחתה של 70% בהפסדים לעומת התקופה המקבילה ב-2011. על פי רואי החשבון של החברה, למרות שהיא עברה לראשונה לגירעון של 239 מיליון שקל, ולמרות ש"שווי הבורסה של אחזקות אי.די.בי פתוח בחברות המוחזקות נמוך משמעותית מיתרת התחייבויותיה", טוענים בחברה כי "הנכסים הקיימים יספיקו לתשלום החובות גם ב-2014".

נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי | צילום: סיון פרג'

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.