חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

בהתאם להסכם ההשקעה: אדוארדו אלשטיין ימונה לסגן יו"ר אי.די.בי

איש העסקים הארגנטיני אדוארדו אלשטיין ימונה לסגן יו"ר אי.די.בי אחזקות – כך הודיעה היום החברה. המינוי אינו מפתיע ומגיע במסגרת הסכם ההשקעה שנחתם באחרונה בין אלשטיין לבעל השליטה באי.די.בי נוחי דנקנר, במסגרתו יזרים אלשטיין 100 מיליון דולר באי.די.בי אחזקות ובחברה האם גנדן.

דנקנר ואלשטיין בבית המשפט | צילום: פול תמונות, טל שחר, ידיעות אחרונות

אלשטיין השקיע בעבר 25 מיליון דולר בגנדן, החברה האם של אי.די.בי, עם אופציה להשקעת 75 מיליון דולר נוספים. בסוף חודש מאי, כאשר אי.די.בי נקלעה למשבר מול מחזיקי האג"ח, נסע דנקנר לניו יורק וסיכם עם אלשטיין כי במקום ש-57 מיליון דולר יושקעו באי.די.בי אחזקות והשאר בגנדן, אלשטיין ישקיע את מלוא 75 מיליון הדולרים באי.די.בי אחזקות עצמה, וייכנס לשליטה משותפת בה לצידו של דנקנר. בין אלשטיין לבין דנקנר נחתם הסכם בעלי מניות, במסגרתו הוסכם, בין היתר, כי אלשטיין ימונה לסגן יו"ר קבוצת אי.די.בי. יצוין כי סכום ההשקעה של אלשטיין נותר זהה, אך יעד ההשקעה "ירד" חברה אחת במורד הפירמידה. עם זאת, למרות טענות הצדדים על השלמת העסקה, הזרמת הכסף הותנתה בהסדר חוב עם נציגויות מחזיקי האג"ח, מה שכאמור לא קרה. 

במסיבת עיתונאים שערכה אי.די.בי בתחילת החודש בהשתתפות אלשטיין, אמר הארגנטיני כי "אי.די בי היא חברה חזקה ואנחנו רוצים להשקיע כסף בחברה באופן מיידי. אני חושב שבכך שנזרים כסף ונשנה את מבנה החוב נשפר את מצב החברה משמעותית. למדנו שיש נכסים טובים ובאמצעות שינוי פיננסי נוכל להרוויח גם בגלל הכלכלה הישראלית. זה ביזנס בשבילנו. אנחנו מאמינים במכתשים אגן מאוד ואוהבים את סלקום ושופרסל".

אלשטיין התייחס גם לניסיון ההשתלטות של נציגויות האג"ח על החברה. "האינטרס של כולם הוא שדנקנר ימשיך להחזיק בחברה. ההצעה שלנו הכי טובה למחזיקי האג"ח. אם הם לא יבואו איתנו הם יפסידו. הכל תלוי בבית המשפט".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן