חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

בוחבוט לדנקנר: אחרי הסערה תישאר לעמוד בראש אי.די.בי

"נוחי, אנחנו מחזקים את ידך, מודים לך על שנים של תרומה ומאמינים שהסערה הזאת תחלוף ובסופו של דבר שוב תעמוד בראש אי.די.בי וביחד נמשיף לחזק את מדינת ישראל", כך אמר שלמה בוחבוט במסיבת העיתונאים שקיים המרכז לשלטון מקומי בבית סוקולוב בתל אביב לתמיכה בבעל השליטה באי.די.בי.

"בערי הפריפריה התפתח הרצון לאפשר לציבור להוקיר ולהכיר את מאות הפרויקטים שממונו על ידי הקבוצה לאורך השנים לרווחת אזרחי מדינת ישראל", הוסיף בוחבוט. "החל מ-2006 תרמה קבוצת אי.די.בי סכום כולל של מעל 418 מיליון שקל לפרויקטים למען הקהילה בתחומי תרבות, חינוךף בריאות ספורט ורווחה. דנקנר סייע ותרם סכומי כסף ראויי הערכה לשורה ארוכה של ארגונים חברתיים".

לקבלת כל העדכונים, הדירוגים והניתוחים – עשו לנו לייק בפייסבוק

"מהעולם של השירות הציבורי אני רואה חובה רבה לפנות לציבור הרחב ולבקש שימשיך ויתן אמון בקבוצת אי.די.בי, שסיפקה עשרות אלפי מקומות עבודה ומובילה פעילות חברתית ענפה שאין שני לה.

בוחבוט 

ראש עיריית עכו, שמעון לנקרי הוסיף כי "בימים הקשים של מלחמת לבנון השנייה רשויות המדינה לא תפקדו ומי שכן תפקד היה המגזר השלישי ונוחי דנקנר. הם עמדו שם עם מזון ועזרה לקשישים ומעוטי יכולת. היו מעט אנשים שעזרו ונוחי היה בראשם".

מחוץ לבית העיתונאים הפגינו עשרות בודדות של מפגינים כנגד מפגן התמיכה של ראשי הרשויות בדנקנר.

מוקדם יותר אמר בוחבוט בשיחה לפורבס כי הוא לא מתרגש מהביקורת: "ממתי אסור לראשי ערים להביע תמיכה באיש עסקים שתרם רבות לפריפרייה?", אמר שלמה בוחבוט בשיחה לפורבס על רקע הביקורת הציבורית על תמיכת מרכז השלטון המקומי בבעל השליטה באי.די.בי, נוחי דנקנר.

על רקע הביקורת הציבורית, ביטל מרכז השלטון המקומי, המייצג את כל ראשי הרשויות המקומיות בישראל, את צעדת התמיכה בדנקנר שתוכננה להיום. במקום הצעדה, מקיים כאמור המרכז בשעה זו מסיבת עיתונאים

"השנאה לעשירים בישראל היא מטורפת וצריכה להדליק נורה אדומה", הוא ממשיך. "זו שנאה להצלחה, לאנשים שנותנים פה אלפי מקומות עבודה, דנקנר אחראי פה על 45 אלף מקומות עבודה".

אתמול כזכור פנה דנקנר במכתב לראשי הערים וביקש לבטל את מפגן התמיכה בו: "ברצוני לבקש מכם לוותר על הפעילות המתוכננת למחר. הסיבה לכך היא שישנם גורמים העלולים לתת לרצון הטוב והאותנטי שלכם פרשנות צינית ולא נכונה".

"אנחנו לא נכנסים לתוך המשא ומתן הכלכלי, על המאבק עם מחזיקי האג"ח וכל הסיפור הזה אבל אנחנו כן באים ומתייצבים לצד איש שעשה עבורנו רבות", טוען יו"ר המרכז המקומי וראש עיריית מעלות. "רציתי לעשות את זה כבר לפני כמה חודשים שהתחיל העליהום אבל אבל נוחי ביקש ממני שלא".

אתה מבין את הביקורת?

"תמיד יש בעד או נגד, אני ראש עיר 37 שנה, יצאתי למלחמות ולמאבקים ואף פעם לא עשיתי דברים מתוך פופוליזם או יוקרתיות, וכך גם הפעם. דנקנר היה האבא שלנו במלחמת לבנון השנייה והיום כשתוקפים אותו חובתינו המוסרית היא להתייצב לצידו ולהזכיר לכולם שכשהממשלה ברחה באותו מלחמה הוא היה כאן".

כאשר נשאל בוחבוט על אופי ניהולו של דנקנר באי.די.בי הוא אומר כי "דנקנר שיחק בתוך כללי המשחק של חוקי הכלכלה במדינת ישראל, הוא לא עשה שום דבר שאסור, לא גנב, לא לקח ולא קנה יאכטות. חוקי המדינה אפשרו את המשחק הזה".

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן