Forbes Israel Logo

בנק ישראל רכש כ-50 מיליון דולר: "הנגיד פישר מהלך בין הטיפות"

בנק ישראל רכש היום כ-50 מיליון דולר במספר עסקאות במטרה לאותת לשוק על כוונתו ולמנוע ירידה נוספת. הרכישות נעשו לאחר קביעת היציג שנקבע על המטבע האמריקאי נקבע על 3.574 שקלים, ירידה של 0.4% נוספים ביחס לערכו אתמול. גם היורו איבד 0.5% מערכו ושערו היציג נקבע על 4.707 שקלים.

בכירים בבנק ישראל התלבטו היום רבות האם לחזור ולרכוש דולרים לאחר ששתי ההתערבויות שלהם בחודש אפריל בסכום של עשרות מיליונים לא הצליחו לעצור את המגמה והדולר המשיך להחלש. לפורבס נודע כי אותם בכירים ערכו התעייצויות עם פישר שנמצא בימים אלו בחו"ל ולסוף הוחלט לבצע את ההתערבות במספר עסקאות קטנות ולבחון כיצד השוק מגיב לאחר כל אחת מהן. הרכישות נעשו באמצעות בנק זר כאשר זהותו נשארה לא ידועה.
 
"לפני שנתיים הנגיד היה קונה דולרים בחבילות גדולות יותר והיה נותן מכות של השפעה בשוק", אומר אורן אלדד, מנכ"ל Atrade. "היום הנגיד רקע לפני סיום תפקידו ויחד עם הביקורת שיש על צעדי הרכישה והרצון לשמור על היצואנים הוא מהלך בין הטיפות ומנסה לשלוח איתותים לשוק שהבנק יתערב בעת הצורך".

וורן באפט ואיתן ורטהיימר (במרכז) | צילום: רויטרס

"בסופו של דבר השוק יותר חזק מכל נגיד ומכל רכישת דולרים והשוק מצביע על החלשות הדולר גם בעולם. גם הרעש וההמולה בעיתונים הכלכליים סביב עסקת באפט-ורטהיימר והכותרות הנלוות כי כעת הדולר ייחלש יצרו אפקט פסיכולוגי קצר טווח", מוסיף אלדד.

לדעתו של מנכ"ל Atrade, הקו האדום הוא כעת 3.55, "אם שער הדולר יירד מרמה זו ללא החלשות מיוחדת גם בעולם כולו נראה התערבות מסיבית של פישר שלא ייתן לדולר לקרוס".

"כאשר כל הגורמים, המקומיים והעולמיים, תומכים בהתחזקות השקל, ייתכן כי בנק ישראל יעדיף לעמוד מנגד לעת עתה, או לצמצם למינימום סמלי את היקף ההתערבות, ולחכות לשעת כושר טובה יותר, או יארוב להזדמנות בשער נמוך יותר", טוענים הבוקר במחלקת המחקר של חברת המסחר במט"ח FXCM ישראל. "ברמות המחיר הנוכחיות השוק לא יסכים לשנות כיוון". 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.