Forbes Israel Logo

בסגנון לפיד: ראש עיריית חולון, מוטי ששון תוקף בפייסבוק את שר האוצר

יום לאחר הכרזתו האופטימית של שר האוצר על ביטול העלאת מס ההכנסה שהיתה צפויה להכנס לתוקף בינואר 2014, נשמעים קולות ביקורת לא מעטים מאנשי ציבור ופוליטיקאים. בין המבקרים את המהלך היו משה גפני, יושב ראש ועדת הכספים לשעבר, וכן חברו של לפיד לקואליציה, השר עמיר פרץ שאמר כי הורדת מס ההכנסה, בניגוד להורדת מע"מ, מטיבה עם מעמד הביניים, אך לא עם השכבות החלשות.

אך הביקורת החריפה ביותר על המהלך האחרון של לפיד מגיעה היום מפי ראש עיריית חולון, מוטי ששון, אחד מראשי הערים הטובים בארץ לפי דירוג פורבס, בפוסט שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו.

ששון תוקף בחריפות את לפיד על כך שבעוד הוא מקל את נטל המסים ביד אחת, הוא מכביד אותו בידו השנייה, כל זאת כאשר המדינה נמצאת במיתון: "נראה שהתמונה הנשקפת מבעד לחלונות הגבוהים במשרד האוצר שונה לחלוטין מזו הנראית אצלנו, ראשי השלטון המקומי בישראל. המשק הישראלי נמצא במיתון, אנו רואים זאת היטב בירידה חדה בהכנסות מארנונה".

מוטי ששון: "עיריית חולון נדרשת לקחת הלוואה מהבנק כדי להלוות למדינה" | צילום: רוני פרל

בהמשך מאשים ששון את האוצר כי הוא משתתף פחות ופחות בהוצאות החינוך הממלכתי, וכי בעוד הממשלה מחוקקת חוק חיובי לכשעצמו לשכר מינימום לעובדי קבלן ברשויות, היא מעלה את עלויות הטמנת האשפה בהן.

"שיאו של תיאטרון האבסורד הזה הוא בהחלטה כי אנו, הרשויות המקומיות, נלווה לממשלת ישראל כחצי מיליארד שקלים על מנת לאזן את תקציבה. עיריית חולון למשל נדרשת לקחת הלוואה מהבנק כדי להלוות למדינת ישראל 18 מיליון שקלים השנה!", כותב ששון.

ראש העיר מסיים את דבריו באמירה כי היה שמח לברך את שר האוצר היום, אך מצב הרוח ברשויות המקומיות "אינו בשיאו".

מס ההכנסה היה אמור לעלות ב-1%-2% כבר בתחילת השנה הבאה. הצעד של לפיד שאמר במסיבת העיתונאים אתמול כי" הממשלה צריכה לעבוד קשה יותר עבור מעמד הביניים, ולא שהוא יעבוד בשבילה", התאפשר הודות לעודפי גביית מסים בהיקף של כ-5.8 מיליארד שקל, שנצברו בקופת הממשלה מתחילת השנה ומקורם בין השאר בגביית המס על הרווחים הכלואים ובמיסוי על עסקאות גדולות כמו מכירת וויז לגוגל.

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.