חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
Forbes Israel Logo

בעקבות הסדרי החוב: מניית אי.די.בי זינקה ב-10.6%, חבס צנחה ב-27.5%

יום המסחר בבורסה בתל אביב ננעל היום במגמה חיובית על רקע המשך רצף העליות אמש בוול סטריט והמשך עונת הדוחות השנתיים של החברות המובילות במשק. חברת אי.די.בי אחזקות ריכזה עניין על רקע ההסכם שהושג אמש בין בעל השליטה נוחי דנקנר ומחזיקי האג"ח של החברה

המדדים המובילים נסחרו בעליות: ת"א 25 התחזק ב-0.3%, ת"א 100 רשם עלייה של 0.2%, מדד הבנקים נחלש ב-0.5%, מדד הנפט והגז איבד 0.3% מערכו ומדד הנדל"ן נסחר סביב רמות הפתיחה.

המשא ומתן הקואליציוני בעיצומו וגוברות ההערכות כי ההסכם בין המפלגות יושג עד מחר. אמש פורסם כי הושג הסכם בנוגע למספר השרים בממשלה, על פיו תכלול הממשלה החדשה 20 שרים בלבד ותהיה אחת הקטנות ביותר בתולדות המדינה.

נוחי דנקנר, בעל השליטה באי.די.בי | צילום: סיון פרג'

אי.די.בי אחזקות של נוחי דנקנר פרסמה הבוקר את מתווה הסדר החוב עליו סיכמה עם נציגות מחזיקי איגרות החוב. על פי ההסכם, שיעלה להצבעת מחזיקי האג"ח, תזרים החברה 235 מיליון שקל במזומן באופן מיידי ותספק עוד 225 מיליון שקל ב-5 תשלומים עתידים. כמו כן יקבלו המחזיקים 15% ממניות החברה והנפקה עתידית בסך 1.5 מיליארד שקל. לפורבס נודע כי איל גבאי אישר את מתווה ההסכם. מניית אי.די.בי אחזקות זינקה היום בהתאם – והוסיפה 10.6% לערכה. 

אך לא בזאת מסתיימות הכותרות בעניין אי.די.בי: הבוקר נודע כי מנכ"ל דסק"ש, עמי אראל, הודיע על כוונתו לפרוש מניהול החברה במועד פרסום הדו"חות הכספיים של החברה לשנת 2012, דבר שיקרה ככל הנראה ביום חמישי הקרוב. החברה הדגישה כי אראל ימשיך לכהן בתפקידיו בחברות התפעוליות המרכזיות של דסק"ש – הן כיו"ר סלקום והן כסגן יו"ר מכתשים אגן – וכן ימונה לדירקטור בשופרסל. ליאור חנס, מנכ"ל כור, יחליף את אראל בתפקידו. דסק"ש התחזקה היום ב-2.1%.

אחה"צ אישרה קבוצת חבס הנמאצ בשליטת משפחת חבס ומשפחת עופר כי היא מתקשה לעמוד בהתחייבויותיה וקיים חש שלא תוכל לפרוע חובות. במאי הקרוב אמורה החברה לשלם התחייבויות של 62 מיליון שקל, מתוך ההתחייבות הכוללת של החברה המסתכמת ב-117 מיליון שקל. מניית חבס צללה היום ב-27.5%, אג"ח החברה צנחו היום בעד 24.6%.

עוד בגיזרת העולות היום: מניית מלאנוקס רשמה היום עלייה של 9.9%, ואיזיצ'יפ הוסיפה 5.1% לערכה. עונת הדוחות השנתיים בבורסה נמשכת ומחר צפויות חברות בזק, אלביט מערכות וכיל לדווח על תוצאותיהן לשנת 2012. 

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן