Forbes Israel Logo

בעקבות תוכנית המע"מ של לפיד: התפטר הכלכלן הראשי של האוצר

הכלכלן הראשי של משרד האוצר ד"ר מיכאל שראל הגיש היום (ד') לשר האוצר את התפטרותו מהתפקיד בעקבות הצעתו של לפיד לבטל את המע"מ על רכישת דירה ראשונה. שראל הודיע מראש כי בכוונתו להפיץ את המכתב בצורה פומבית, כדי שלא יתפרש שנתן את הסכמתו לצעד מדיניות זה.

שראל חושש שצעד זה, שהתקבל ללא הסכמתו ובניגוד לדעת בכירים באוצר, עלול להוביל לירידה בהכנסות המדינה ממיסים, וכן לפגוע ביעד ההכנסות שנקבע על ידי רשות המיסים.

"אני רוצה להודות לך על האמון שנתת בי בשנה האחרונה וגם לברך אותך על הובלת מדיניות כלכלית שעד עכשיו היתה מצוינת – גם במאקרו וגם במיקרו", אמר היום שראל, "אני גאה על שהייתי שותף לעשייה החשובה".

שראל. מתפטר בעקבות תוכנית לפיד | צילום: יובל בלום

יש לציין, כי שראל מונה לתפקידו לפני כשנתיים על ידי שר האוצר הקודם יובל שטייניץ, אך הוא זכה לאמונו של שר האוצר יאיר לפיד. הוא אחד הבודדים שזכה להמשיך בתפקידו יחד עם החשבת הכלכלית מיכל עבאדי בויאנג'ו.

נזכיר כי ההצעה לביטול המע"מ התקבלה בישיבה לילית בהובלת ראש הממשלה בנימין נתניהו, שהתקיימה שלשום בהשתתפות שר האוצר ויועצו אורי שני, אך ללא השתתפות נציגי המשרד.

ההחלטה התקבלה למרות התנגדותה של נגידת בנק ישראל קרנית פלוג והסתייגותו של שר השיכון אורי אריאל מחלקים ממנה. ההצעה אמורה לעלות ביום שני הקרוב בישיבת קבינט הדיור. יחד איתה יאושרו צעדים נוספים למלחמה ביוקר המחיה, שגובשו במשרד האוצר ובמשרד השיכון.

תגובת שר האוצר להודעת שראל טרם נמסרה.

לכתבה בדה פוסט

הרשמה לניוזלטר

באותו נושא

הרשמה לניוזלטר

מעוניינים להישאר מעודכנים? הרשמו לרשימת הדיוור שלנו.

דילוג לתוכן